ایجاد تحولی نوین در منطقه ۱۹ با اجرای طرح جامع شهر آفتاب

نشست شهردار و مدیران شهرداری منطقه ۱۹ با مدیر شهر آفتاب با محوریت بررسی طرح جامع شهر آفتاب و چشم انداز این طرح در منطقه برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این نشست که معاونین حوزه های شهرسازی و معماری و فنی و عمرانی، شهرداران نواحی ۴ و ۵ منطقه، مشاوران طرح و رئیس اداره املاک و حقوقی نیز حضور داشتند، محمدحسین مددی سرپرست معاونت املاک و مستغلات آستان حضرت امام (ره) به ارائه توضیحاتی درخصوص طرح جامع شهر آفتاب و کاربری های آن پرداخت.
این طرح به عنوان یک طرحی فراملی و کلان با کاربری های مختلف فرهنگی، مذهبی، ورزشی و نمایشگاهی در فضایی به مساحت ۳۲ هزار هکتار (محدوده اصلی ۱۰ هزار هکتار) تعریف شده و با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرارداشتن آن در محدوده حریم منطقه ۱۹ می تواند تأثیرات چشمگیری در ایجاد تحول و توسعه پایدار در این منطقه و شهر تهران داشته باشد.  
براساس این گزارش شهر آفتاب از بزرگراه آزادگان آغاز می شود و تا فرودگاه امام خمینی (ره) ادامه دارد و قرار است علاوه بر اینکه مجرای تنفسی برای شهر تهران ایجاد کند مجموعه ای از خدمات متنوع را به مسافران ورودی شهر تهران و شهروندان پایتخت ارائه دهد.
نمایشگاه شهر آفتاب یکی از خدمات ایجاد شده در این مجموعه است که شهرداری منطقه ۱۹ تاکنون اقدامات عمرانی و ترافیکی مختلفی در احداث دسترسی ها به آن انجام داده است.
انتهای پیام

۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 18046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =