کاهش زمان صدور مجوزها توسط مدیریت شهری

اقراریان بیان کرد: شهرداری مجوزهای متنوعی می‌دهد که یکی از آن مجوز ساخت و ساز است و طولانی شدن صدور پروانه ساختمانی باعث زیان بسیاری به کشور می‌شود، چراکه سرمایه برای مدت طولانی می‌خوابد و به مسکن سازی ضربه می‌زد؛ به همین دلیل شهرداری تهران نیز زمان صدور مجوز ساخت و ساز را باید کم کند. 

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی اقراریان یکشنبه- ۱ اسفند ۱۴۰۰- در چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود گفت: دریافت مجوزها یکی از مشکلاتی است که در سال‌های اخیر باعث اعتراض و ناراحتی مردم شده و فردی بخواهد مجوزی دریافت کند با انواع و اقسام استعلام‌ها مواجه می‌شود. 

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران افزود: اخیرا اقدامات خوبی در دولت سیزدهم صورت گرفته و کاغذبازی و بروکراسی اداری حذف شده است؛ یکی از دستگاه‌هایی که مطابق قانون این موضوع را باید دنبال کند، شهرداری‌ها هستند و کلیه دستگاه‌های صادر کننده مجوز باید به صورت الکترونیک شرایط صدور مجوز ابلاغ کنند. 

وی عنوان کرد: شهرداری مجوزهای متنوعی می‌دهد که یکی از آن مجوز ساخت و ساز است و طولانی شدن صدور پروانه ساختمانی باعث زیان بسیاری به کشور می‌شود، چراکه سرمایه برای مدت طولانی می‌خوابد و به مسکن سازی ضربه می‌زد؛ به همین دلیل شهرداری تهران نیز زمان صدور مجوز ساخت و ساز را باید کم کند. 

اقراریان ادامه داد: با طولانی شدن فرآیند صدور پروانه ناخواسته باعث افزایش قیمت مسکن می‌شویم؛ باتوجه به نهضتی که در کشور صورت گرفته است، شهرداری تهران نیز باید توجهی به این موضوع کند و شورای شهر تهران نیز آمادگی برای الکترونیک شدن و حذف عناصر فردی دارد؛ زمان صدور پروانه را به دو ماه برسانیم کار خوبی است چراکه گاهی تا ۱۸ ماه این فرآیند زمان می‌برد. 

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین مجوزهایی در حوزه تاکسیرانی و میادین میوه و تره بار توسط شهرداری تهران صادر می‌شود که باید در این خصوص نیز فرآیند آن کوتاه شود. 

انتهای پیام/

۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 18121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =