به گزارش خبرنگار شهر، مهدی شایسته اصل یکشنبه- ۱ اسفند ۱۴۰۰- در چهل و هشتمین جلسه شورا در جریان بررسی لایحه تعیین نرخ بلیت وسایل حملونقل عمومی گفت: مترو به عنوان ستون فقرات حمل ونقل تهران و البرز است و ما ارزانترین بلیت مترو در دنیا را داریم؛ تخفیفهایی در زمینه بلیت مترو ارائه شده که همه اینها باعث کاهش درآمد مترو شده است و در محاسبات ما مشخص است که در واقع یک دهم بلیت را از شهروندان دریافت میکنیم که جبران مابه التفاوت آن بر عهده شهرداری و دولت است.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ بدهی دولت به شرکت مترو و شهرداری ۷۷۰ میلیارد تومان است که امیدواریم محقق شود؛ این عدد برای سال ۱۴۰۱ هم هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که امیدواریم محقق شود.
وی در ادامه درباره دستورات بهداشتی ستاد ملی کرونا به مترو گفت: در مترو هواسازها را تغییر می دهیم؛ این ها زیر بار تست است که بتوانیم در مترو هوای پاک داشته باشیم.
شایسته اصل افزود: نرخ بلیت مترو از تجریش تا کرج همان نرخ بلیت درون تهران است و تفاوت آن نهایتا ۳۰۰ تومان است.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه ادامه داد: در برخی از خطوط، ادامه خط اصلا به لحاظ تعمیرات و نگهداری به صرفه نیست، مثلا برای فرودگاه امام خمینی (ره) که متوسط مسافر روزانه ما ۱۰۰ نفر است، اگر برای تردد ون بگذاریم قطعا به صرفه است و ارزش اقتصادی هم دارد.
وی افزود: مسیر هشتگرد هم حدودا روزانه ۲۰۰ مسافر دارد و حتی بعضی مواقع مسافر نداشته و یا یک مسافر داشتهایم و اصلا به صرفه نیست و چون هزینه برق، نگهداری و نیروی انسانی داریم؛ عملا ما هزینهای از مسافران نمیگیریم.
شایسته اصل با بیان اینکه در خط ۵ روزانه ۱۰۰ هزار نفر رفت و برگشت مسافر داریم که به تهران مراجعه میکنند، افزود: این افراد معمولا قشر کارگری و تکنسین هستند که باید اول صبح سرکار باشند و به قیمت بلیت حساس هستند و نمیتوانیم هزینههای بالایی از آنها بگیریم.
انتهای پیام/
نظر شما