در چهل و هشتمین جلسه شورا چه گذشت

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در جلسه امروز شورا می‌خواستند برای روزهای تعطیل قیمت کرایه حمل و نقل عمومی دوبرابر شود که پذیرفته نشد و برای شب و حرکت شبانه ناوگان حمل و نقل عمومی که مسافران کمتری وجود دارد، تصویب شد تا نرخ کرایه دو برابر باشد. 

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران یکشنبه- ۱ اسفند ۱۴۰۰- پس از چهل و هشتمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره لایحه «تعیین ترخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۱» گفت: این لایحه امروز در صحن بررسی شد و پیشنهادهایی داده شد که به عنوان مثال می‌خواستند برای روزهای تعطیل قیمت کرایه حمل و نقل عمومی دوبرابر شود که پذیرفته نشد و برای شب و حرکت شبانه ناوگان حمل و نقل عمومی که مسافران کمتری وجود دارد تصویب شد تا نرخ کرایه دو برابر باشد. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در ارتباط با نرخ سرویس مدارس هم قرار شد لایحه به شورا ارائه شود که هنوز ارائه نشده است. 

وی درباره مترو خط کرج ـ تهران اظهار کرد: پیشنهاد دوستان این بود که میزان نرخ از هزار و ۵۰۰ تومان بیشتر نباشد که این مسأله رأی آورد و این برای یک سفر است و بلیت تک‌سفره داخل تهران ۲ هزار و ۵۰۰ تومان پیش بینی شده است. 

چمران خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد تخفیفاتی برای خانواده شهدا، معلولان و جانبازان در نظر گرفته شود و بر همین اساس بلیت حمل و نقل عمومی مترو و اتوبوس برای آنها رایگان خواهد بود. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: همچنین با استفاده از کارت منزلت بلیت حمل و نقل عمومی برای سالمندان ۹۰ درصد تخفیف خواهد داشت و برای گروه‌های دیگر تخفیف ۵۰ درصدی در نظر گرفته شد. 

انتهای پیام/

۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 18135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =