افتتاح پارکینگ مکانیزه نعمت آباد؛ طی هفته‌های آتی/ احداث پارکینگ در ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

آیین افتتاح پروژه‌های بهسازی و مسقف‌سازی پایانه‌های شاهد و شهرری با حضور برخی از مدیران شهری انجام شد.

به گزارش خبرنگار شهر، آیین افتتاح پروژه‌های بهسازی و مسقف سازی پایانه‌های شاهد و شهرری با حضور سید مهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹، سید محمدناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ و جمعی از مدیران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.

سید مهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹ تهران در مراسم بهسازی و مسقف سازی پایانه شاهد، بیان کرد: این پروژه در جهت تکریم شهروندان و مسافرانی که روزانه از پایانه شاهد استفاده می‌کنند و همچنین ارتقای کیفیت پایانه شاهد انجام شده است.

شهردار منطقه ۱۹ تهران با بیان اینکه حدود ۶۵ میلیارد ریال برای بهسازی و مسقف سازی پایانه شاهد هزینه شده است، افزود: با هماهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تا پایان امسال دو پروژه مهم در منطقه ۱۹ تکمیل و افتتاح خواهد شد.

هدایت درباره این دو پروژه توضیح داد: پروژه رمپ و لوپ تقاطع بزرگراه شهید کاظمی و شکوفه و همچنین پارکینگ مکانیزه نعمت آباد تا پایان اسفند تکمیل خواهد شد تا در جهت تسریع و تسهیل در عبور و مرور منطقه ۱۹ نقش مهمی ایفا کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: در بودجه ۱۴۰۱ نیز اعتبارات خوبی در حوزه حمل و نقل پیش بینی شده است تا پروژه‌های شهری از اوایل سال آینده به صورت جدی شروع شود.

سید محمد ناظم رضوی در آیین افتتاح بهسازی و مسقف‌سازی پایانه تاکسیرانی شهرری در جمع خبرنگاران بیان کرد: این پروژه به منظور ارائه تسهیلات مطلوب‌تری از جهت سایبان، مناسب‌سازی معابر محدوده پایانه، جدول کشی و … نسبت به سابق است. همچنین بنا داریم که با هماهنگی شرکت مترو تهران، نحوه دسترسی مسافران به این صورت باشد که بلافاصله پس از خروج از مترو وارد پایانه شوند تا تداخل و برهم ریختگی خودروهای شخصی نظیر سابق ایجاد نشود.

شهردار منطقه ۲۰ با بیان اینکه اعتبار ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی برای این پایانه هزینه شده است، اضافه کرد: شهردار تهران توجه بسیاری نسبت به رسیدگی به منطقه ۲۰ دارد که برهمین اساس اعتبارات خوبی در بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است؛ در حوزه ترافیک پیش‌بینی شده است که پارکینگی با ظرفیت ۳ هزار دستگاه خودرو در ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، احداث شود.

وی ضمن اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت پارکینگ در ضلع جنوب حرم از ابتدای سال آینده گفت: پایانه شهرری با ظرفیت ۳۴۰ دستگاه تاکسی به پنج مسیر مختلف شهرری دسترسی دارد. این پایانه فرصتی برای ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی است تا کمتر از خودروهای شخصی استفاده شود.

رضوی درباره محله نفرآباد عنوان کرد: معطوف شدن توجه مجلس، دولت و مدیریت شهری به این محله باعث شد تا میراث فرهنگی با افزایش یک طبقه ساخت موافقت کند؛ براین اساس شهروندان می‌توانند تا ۴ طبقه به علاوه پارکینگ در طبقه زیرین بسازند و به زودی در کمیسیون ماده ۵ هم این موضوع تصویب خواهد شد.

شهردار منطقه ۲۰ با بیان اینکه متقاضیان از دو تا سه هفته آینده می‌توانند برای پروانه ساخت و مجوز به شهرداری مراجعه کنند، تصریح کرد: این موضوع اتفاق بسیار خوبی برای تشویق انبوه سازان در نهضت تولید مسکن و همچنین ساکنان محله نفرآباد است تا هرچه سریع‌تر نوسازی در آن رخ دهد و مشکلات سابق دیگر وجود نداشته باشد.

به گزارش شهر در دو پایانه تاکسی شاهد و شهرری سازه فلزی به گونه‌ای طراحی شده که از کاربران در مقابل اشعه آفتاب و همچنین نزولات جوی محافظت کند.

پایانه تاکسی شهرری با مساحت هزار و ۵۰ متر مربع واقع در منطقه ۲۰ و جنب مترو شهرری است که اجرای پروژه مسقف سازی پایانه به مساحت ۷۰۰ متر مربع و با سه سکوی انتظار از تابستان امسال آغاز شد. همچنین ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه تمام شده اجرای این پروژه است.

پایانه تاکسی شاهد نیز با مساحت ۳ هزار مترمربع جنب مترو شاهد در منطقه ۱۹ قرار دارد. این پروژه  برابر با مسقف سازی هزار و ۲۰۰ متر مربع و اجرای ۱۳ سکوی انتظار با هزینه تمام شده ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

لازم به ذکر است که هفته گذشته بهسازی و مسقف سازی پایانه وصال با هزینه ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به پایان رسید. مسقف سازی این پایانه برابر با ۵۶۰ متر مربع و اجرای سه سکوی انتظار بود.

انتهای پیام/

۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 18196

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =