در چهل و نهمین جلسه شورا چه گذشت

چمران در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز تمام وقت جلسه برای تعیین نرخ تاکسی صرف شد و موضوعی مطرح شد که تا شش ماه آینده تاکسیرانی از سامانه‌ای متمرکز استفاده کند که در این سامانه هم نرخ مشخص شود و هم نحوه پرداخت الکترونیکی باشد و نیازی به پرداخت پول نباشد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در حاشیه چهل و نهمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز تمام وقت جلسه برای تعیین نرخ تاکسی صرف شد که البته موارد زیادی مورد بحث قرار گرفت و موضوعی مطرح شد که تا شش ماه آینده تاکسیرانی از سامانه‌ای متمرکز استفاده کند که در این سامانه هم نرخ مشخص شود و هم نحوه پرداخت به صورت الکترونیکی باشد و نیازی به پرداخت پول نباشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: سامانه، نرخ کرایه را بر اساس پیمایش و ساعت اوج ترافیک محاسبه و نرخ را اعلام می‌کند و افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها تصویب شد، البته می‌دانیم که این مقدار شاید برای برخی خطوط کم یا زیاد باشد و گفته شده که افزایش نرخ از ۳۵درصد بیشتر نشود؛ اگر طول مسیر طولانی باشد، در آنجا افزایش و در جایی که طول مسیر کم است، کمتر از ۲۵درصد افزایش صورت می‌گیرد و در این باره باید جدولی تنظیم شود تا حد متعادل افزایش‌ها ۲۵ درصد باشد.

وی با اشاره به نرخ سرویس مدارس اظهار کرد: در این مورد مشابه سال گذشته افزایش ۲۵درصد درنظر گرفته شده است.

چمران ادامه داد: تبلیغاتی که توسط تاکسی‌ها صورت می‌گیرد، براساس مصوبه‌ای است که شورای عالی ترافیک تصویب کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: در حمل و نقل در ساعات شب هم ۲۰ درصد افزایش خواهیم داشت و پیشنهاد شد که شهرداری تهران امکانات بیشتری را در ارتباط با سایر سازمان‌ها برای تاکسیرانان فراهم کند.

وی درخصوص تجمعات کارکنان شهرداری و نیروهای آتش‌نشانی مقابل شورا بیان کرد: همه اینها بر اساس روال شهرداری تنظیم خواهد شد و بحث اصلاح میزان حقوق را نیز به من گفته‌اند و انشالله اجرا می‌شود و باید تعاونی‌ها را حمایت کنیم و بحث حقوق و اصلاح آن قطعا عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/

۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 18234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =