برخورد بدون اغماض سازمان بازرسی شهرداری با رشوه‌گیرندگان/واگیری فساد از کرونا هم بدتر است

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه این سازمان بدون هیچ‍گونه تسامح و اغماض با رشوه‌گیرندگان در شهرداری برخورد می‌کند، اظهار کرد: اگر جلوی فساد گرفته نشود واگیری آن از کرونا هم بدتر خواهد بود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران؛ داود گودرزی در جلسه شورای معاونان و مشاوران بازرسی که با حضور مدیران بازرسی مناطق ۲۲ گانه برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ماه رجب، بر استفاده از ظرفیت های معنوی این ماه تاکید کرد و گفت: کار بازرسی از جمله سخت ترین کارهاست که اگر معنویت در ما رشد نکند در دنیا و آخرت دچار خسران خواهیم شد، لذا هم برای جلوگیری از لغزش‌ها و هم برای رونق گرفتن کارها نیازمند انس با اهل بیت و بهره گیری از معنویات هستیم.

وی یکی از نقیصه‌های کاری در مدیریت کشور را مسئله عدم پیگیری برشمرد و افزود: خیلی از مواقع در انجام امور حرف‌های خوبی گفته می‌شود اما چون پیگیری و اهتمام جدی وجود ندارد، کار روی زمین می‌ماند یا درست به سرانجام نمی‌رسد.

گودرزی تصریح کرد: در بازدیدها باید تمامی مسائل بررسی و به صورت جدی و منظم مورد پیگیری قرار گرفته و در نهایت به سرانجام برسد. اگر قرار باشد بازدیدی بدون پیگیری و صرفا جنبه تشریفاتی داشته باشد، حضور در آن بازدید بی‌فایده است. آنچه اهمیت دارد خروجی بازدید و اثربخش بودن آن است.

رئیس سازمان بازرسی با اشاره به فراوانی برخی از تخلفات همچون دریافت رشوه در شهرداری تاکید کرد: بازرسی بدون هیچ‍گونه تسامح و اغماض با رشوه گیرندگان در شهرداری برخورد می کند.

گودرزی گفت: رویکرد بازرسی کاهش و از بین بردن مسئله فساد و تخلف در شهرداری است و ستاد ارتقا سلامت اداری هم در همین راستا تشکیل شده است. اگر ما کار را جدی بگیریم و نشان دهیم که در همه موضوعات حضور داریم، خوب می‌بینیم و قاطعانه عمل می کنیم، حتما متخلفان احساس خطر می‌کنند و از فساد تا حد زیادی جلوگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از خاصیت های فساد و تخلف شیوع آن است، اعلام کرد: اگر جلوی فساد گرفته نشود واگیری آن از کرونا هم بدتر خواهد بود؛ از همین‌رو بازرسان باید متخلفین را شناسایی کرده، تذکر دهند و اگر این تخلف تکرار شد برخورد قاطع انجام شود.

در ادامه این جلسه، معاونان و مدیران بازرسی مناطق ۲۲ گانه به بحث و تبادل نظر در خصوص موضوعاتی همچون نوع قراردادها در منطقه، اصلاح بخشنامه ها برای جلوگیری از تنش میان بازرسان و مدیران اجرایی، افزایش اختیارات شورای تحول مناطق، نوع ورود بازرسی در مناطق، جلوگیری از ایجاد اختلال در کار اجرا و بررسی و ارزیابی نحوه انجام طرح نگهداشت شهر پرداختند.

انتهای پیام 

۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 18243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =