پیاده‌راه خیابان ۱۷ شهریور بازگشایی شد

شهردار منطقه ۱۲ از بازگشایی خیابان ۱۷ شهریور، حد فاصل خیابان صفا تا میدان امام حسین (علیه‌السلام) به منظور افزایش ایمنی و سهولت در تردد خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی شهردار منطقه دراین‌باره گفت: با مساعدت جناب آقای مهندس نظری، معاون محترم هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران و جناب آقای دکتر چمران، رئیس محترم شورای شهر، محور ۱۷ شهریور حد فاصل خیابان صفا تا میدان امام حسین (علیه‌السلام) که پیاده‌راه بود، پس از بازدید چند تن از اعضای شورای شهر و با کسب مصوبات کمیته‌های تخصصی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک بازگشایی شد.

او ادامه داد: این محور در گذشته فقط از مسیر شمال به جنوب، یعنی از خیابان مازندران به خیابان ۱۷ شهریور امکان تردد داشت؛ همچنین در مسیر جنوب به شمال از تقاطع صفا-۱۷ شهریور فقط تاکسی و اتوبوس می‌توانستند به سمت میدان امام حسین (علیه‌السلام) حرکت کنند.

یزدی با اشاره به اعتراضات کسبه و ساکنان این محدوده که ناشی از پیاده‌راه‌بودن این معبر بود، افزود: پس از انجام مطالعات توسط مشاوران و بررسی موضوعات ترافیکی، اجتماعی و فرهنگی، طرح مطالعاتی در کمیته شبکه معابر سازمان حمل‌ونقل و ترافیک ارائه و طبق مصوبه این سازمان مقرر شد تردد جنوب به شمال به منظور دسترسی به خیابان دماوند شرق آزاد شود.

او با بیان این مطلب که فعلاً رینگ میدان بسته است و وسایل نقلیه امکان دورزدن در رینگ میدان را ندارند، ادامه داد: هم‌اکنون فقط کسانی که از جنوب به شمال وارد محور ۱۷ شهریور می‌شوند، امکان دسترسی به سمت دماوند شرق را دارند.

شهردار قلب طهران در مورد فرایند اجرایی این امر توضیح داد: مصوبات این اقدام اخذ شده و کمابیش ۹۰ درصد به مرحله اجرا درآمده است؛ همچنین چراغ تقاطع صفا-۱۷ شهریور به صورت زمان‌دار راه‌اندازی شده، نصب جداکننده نیوجرسی در محور برای تفکیک خطوط رفت و برگشت در حال انجام است و در نهایت جانمایی گیت‌ها بر مبنای مصوبه تغییر یافت. برای جلوگیری از حرکت دور رینگ میدان نیز در ضلع شرق آن، راه‌بندی نصب شده که وسایل نقلیه فقط بتوانند به سمت دماوند شرق حرکت کنند و امکان حرکت دور میدان را نداشته باشند.

او در پایان بیان کرد: با این اقدام، سرزندگی و تردد در این محور شکل می‌گیرد و آسیب‌های اجتماعی ناشی از نبود تردد و حمل‌ونقل که پیش‌تر شاهد آن بودیم، کمرنگ می‌شود.

انتهای پیام 

۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 18308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =