عضو شورای شهر تهران: منتظر گزارش شهردار درباره پیشرفت کارها هستیم

عضو شورای شهر تهران گفت: ما از شهردار تهران این سوال را داریم که چه زمانی درباره آن وعده‌هایی که درباره انجام پروژه‌های عمرانی داده شده گزارش می‌دهند و مثلا اعلام می‌کنند که گام اول برای اجرا برداشته شده است.

به گزارش شهر، علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص ارزیابی‌اش از نوع همراهی مدیریت شهری ششم با دولت و پیامدهای آن برای برنامه‌های حوزه عمرانی و حمل و نقل پایتخت، گفت: اینکه علیرضا زاکانی گفته بود با دولت همراهی دارند به حسب اینکه در جلسات هیات دولت هم شرکت می‌کنند یک نقطه قوت برای مدیریت شهری است و ما هم از این مساله استقبال می‌کنیم. اینکه همراهی و همسویی دولت کمک می‌کند تا پروژه‌های مدیریت شهری زودتر به نتیجه برسند موضوعی است که ما هم انتظار تحققش را می‌کشیم. اتفاقا در صحن شورای شهر هم درباره این موضوع از شهردار پرسش می‌شود. اما اینکه انتظار داشته باشیم ظرف شش ماه اتفاقات بسیار عجیب و غریبی رخ بدهد شاید یک مقدار دور از انتظار باشد؛ بنابراین باید یک مقدار دیگر هم به مدیریت شهری زمان بدهیم و صبر کنیم تا وعده‌هایی که شهردار داده محقق شود.
وی ادامه داد: این مساله البته پرسش خود من هم هست و خود ما هم از شهردار تهران این سوال را داریم که چه زمانی درباره آن وعده‌هایی که درباره انجام پروژه‌های عمرانی داده شده مثلا اعلام خواهند کرد گام اولش برداشته شده است. ما هم در شورای شهر منتظر هستیم تا شهردار گزارش پیشرفت کارها را به ما ارائه کند. در کل من فکر می‌کنم وجود همسویی میان مدیریت شهری و دولت از جهاتی خوب است و به اداره بهتر شهر کمک می‌کند. اما ممکن است آسیب‌های مختصری هم به همراه داشته باشد که امیدوارم دچار آن آسیب‌ها نشویم.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در دوره گذشته هم دولت و مدیریت شهری تهران به لحاظ سیاسی همسو بودند، اما توفیقی نداشتند. اینکه من می‌گویم همسویی مدیریت شهری با دولت آسیب‌هایی به همراه دارد منظورم همان مدلی است که در مدیریت شهری دوره پنجم وجود داشت. مدیریت شهری دوره قبل با دولت دوازدهم از نظر طیف فکری و سیاسی کاملا همسو بودند، اما ما دستاورد چشمگیری در حوزه مدیریت شهری ندیدیم.

قائمی در پاسخ به اینکه آیا ما می‌توانیم امیدوار باشیم پروژه‌هایی که در دوره گذشته به دلیل تامین نشدن اعتبارات مالی به سرانجام نرسید در دوره کنونی به انجام برسد گفت: اگر ما عاقل باشیم وظیفه داریم که آن تعامل میان مدیریت شهری پنجم و دولت دوازدهم که ادعای همسویی می‌شد را آسیب شناسی کنیم که در این دولت سیزدهم و شورای ششم دچار آن آسیب‌ها نشویم. دولت گذشته قول‌هایی به مدیریت شهری داد که عمل نکرد و نتیجه اش را هم امروز می‌بینیم که یک مثالش به نتیجه نرسیدن خرید واگن مترو از چین بود. البته اثبات ادعاهایی که در دوره کنونی مدیریت شهری مطرح شده شاید چند ماه دیگر امکانپذیر شود.
منبع: میزان
انتهای پیام/
۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 18357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =