نخستین "پویش تراز" در شمال تهران اجرا می شود

"پویش تراز" با هدف اجرای محله، بوستان و معبر دوستدار معلولان با همکاری شهرداری منطقه یک و کمپین معلولان، در ناحیه ۵ این منطقه به عنوان طرح پایلوت اجرا می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، تفاهم نامه همکاری شهرداری منطقه یک تهران و کمپین معلولان با عنوان پویش تراز، به امضای سید حمید موسوی شهردار منطقه یک و بهروز مروتی مدیر کمپین معلولان در راستای شعار تهران شهری برای همه و قوانین حمایت از حقوق معلولان منعقد شد.
شهردار منطقه یک خاطرنشان کرد: در حوزه های خدمات عمومی برای معلولین در شهر دچار مشکلات  فراوانی هستیم  که می توان با تهیه بانک اطلاعاتی به همراه مردمی کردن پویش مناسب سازی، بسیاری از مشکلات را مرتفع کرد و  با یک حرکت اجتماعی  سرمایه گذاران را مجاب نماییم که به عنوان یک کار خیر در این حوزه‌ها ورود کنند.
او ادامه داد: با وجود چنین بانک اطلاعاتی سرمایه گذاران به راحتی می‌توانند اولویت ها را در چنین حوزه هایی شناسایی نموده و در آن محل سرمایه خود را که مخاطب و مراجعه کننده بیشتری نیز دارد به کار اندازند.
شهردار منطقه یک با تبیین این قرار داد گفت: در ناحیه ۵ گروه تحلیل گر، پایش گر و مستند گر از کمپین معلولان در کنار شهرداری قرار می گیرند تا با رصد کامل ناحیه شیوه نامه ی عملی آن مشخص و قابل تامیم به سایر نواحی باشد. سعی خواهد شد نقاط نامناسب در یک لایه از نقشه GIS ثبت و فرایند رسیدگی و مناسب سازی نیز در همان لایه ثبت و ضبط شود.
بهروز مروتی مدیر کمپین معلولان نیز در این جلسه گفت: پس از ۵ ماه پیگیری، تحقیق و بررسی های لازم  و جلسات فشرده در خصوص  چگونگی و نحوه اجرای پویش تراز توانستیم با امضای این تفاهمنامه در ناحیه ۵ منطقه یک و نگاه ویژه موسوی شهردار منطقه یک کار را به صورت پایلوت اجرایی نماییم.
او اضافه کرد: پایش و شناسایی نقاط نامناسب برای تردد معلولین اولویت بندی و مناسب سازی آن به مرور انجام می شود تا در این ناحیه محله، معبر و بوستان دوستدار معلولین اجرا و قابل تسری و ارائه به تمامی نواحی شهر تهران شود.

۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 1836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =