دریافت خسارت از وسایل حمل بار که به شهر خسارت وارد می‌کنند، دو برابر افزایش پیدا کرد

در پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، به پیشنهاد چمران دریافت خسارت از وسایل حمل باری که به شهر خسارت وارد می‌کنند، دو برابر افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، یکشنبه- ۸ اسفند ۱۴۰۰- در جریان پنجاهمین جلسه شورای شهر بررسی لایحه «اصلاحیه مصوبه تعیین و اخذ خسارت حمل بار اضافه وسایل نقلیه باری در شهر تهران» در دستور کار اعضای شورا قرار گرفت. 

در ابتدا مجتبی شفیعی گفت: این لایحه برای افرایش نرخ خسارت حمل بار اضافه وسایل حمل باری است که سال گذشته به تصویب شورای شهر رسید و موضوع از این قرار است وسایل نقلیه که به دلیل بار اضافه موجب خسارت می شوند به وزارت راه و شهرسازی معرفی می شوند تا خسارت را پرداخت کنند. 

وی با ییان اینکه شهرداری در این خصوص به دنبال درآمدزایی نیست، ادامه داد: شهرداری به دنبال حذف اضافه باری است که به شهر تهران و ابنیه آسیب وارد می کند.  

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: پیشنهاد بنده این است که عدد بیشتر از ۲۵ درصد را برای دریافت خسارت درنظر بگیریم چرا که باید خسارت از افراد متخلف دریافت کنیم و این ۲۵ درصد پوشش خسارتی را که به وسایل حمل بار وارد می‌کند، ندارد.  

پس از آن سیدجعفر تشکری هاشمی عنوان کرد: وسایل حمل بار در سال های گذشته برای اینکه بتوانند با مبلغ کمتری بار بیشتری ببرند بار اضافه حمل می کردند که باعث آسیب به شهر می شود.  

وی ادامه داد: این لایحه به تصویب رسید اما شدت و حدت در برخورد با این موضوع را جدی نگرفتیم. شهرداری تهران و پلیس راه باید برخورد جدی با این افراد کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: جلساتی را با سازمان پایانه ها و معاونت شهرسازی داشتیم و این لایحه چند اصلاح داشت؛ اصلاح اول در ارتباط با جداول است و پیشنهاد افزایش دریافت خسارت داده شده است. همچنین درباره نحوه گرفتن جرایم پیشنهاداتی داده شد که از طریق حساب شهرداری به حساب خزانه واریز شود. 

تشکری هاشمی افزود: همچنین در لایحه گفته شده بود که از دستگاه پز برای پرداخت خسارت استفاده کنند ‌که این تبصره حذف شد. 

وی عنوان کرد: خسارتی که از این افراد دریافت می شود، برای بهبود نگهداری ابنیه و توسعه حمل و نقل عمومی صرف می‌شود و ۵ درصد هم به پلیس راهور پرداخت می‌شود. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره جداول فعلی دریافت خسارت از وسایل حمل بارها گفت: در حال حاضر برای وسایل حمل بار دو محور خسارت از ۷۰ هزار تومان تا ۱۳۳ هزار تومان، برای وسایل حمل باری که محور دوم قوی‌تر است، خسارت از ۲۶ هزار تومان تا ۲۷۰ هزار تومان و برای وسایل نقلیه ۸ چرخ جریمه از ۱۲ هزار تومان تا ۲۲۰ هزار تومان است.  

وی با بیان اینکه ما نباید خسارت را ارزان بگیریم، اظهار کرد: این افراد به ابنیه خسارت وارد کرده و پیشنهاد بنده افزایش ۴۰ درصدی دریافت خسارت است. 

در نهایت به پیشنهاد چمران دریافت خسارت از وسایل حمل باری که به شهر خسارت وارد می‌کنند، دو برابر افزایش پیدا کرد و اعضای شورای شهر تهران نیز به آن رای دادند. 

انتهای پیام/

۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 18386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =