در پنجاهمین جلسه شورای شهر چه گذشت؟

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این جلسه لوایح مختلفی مورد بررسی قرار گرفت و در حوزه بازارهای میادین میوه و تره‌بار تصمیم بر این شد که ۵۶ بازار میوه و تره‌بار در محلات جنوبی محصولات خود را با ۱۵ درصد تخفیف به شهروندان عرضه کنند که این موضوع نخستین باری است که در شورای شهر تهران به تصویب می‌رسد. 

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی پیرهادی یکشنبه- ۸ اسفند ۱۴۰۰- در پایان پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره جلسه امروز گفت: در این جلسه لایحه اصلاحیه مصوبه تعیین و اخذ خسارت حمل بار اضافه وسایل نقلیه باری در شهر تهران در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت و لایحه به همراه پیشنهاداتی به تصویب رسید. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: بررسی حق بهره‌برداری غرف به تفکیک نوع کاربری در بازارهای میادین میوه و تره‌بار و فرآورده‌های کشاورزی دستور بعدی جلسه امروز بود که این لایحه با بیست رای موافق و با پیشنهادات مطرح شده به تصویب رسید. 

وی خاطرنشان کرد: در اکثر موضوعاتی که امروز اعضای شورای شهر تهران تصمیم‌گیری کردند نگاه ویژه‌ای به ارائه خدمات مناسب، باکیفیت و با نازل‌ترین قیمت در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار داشت. 

پیرهادی بیان کرد: به عنوان مثال در حوزه بازارهای میادین میوه و تره‌بار و همچنین فرآورده‌های کشاورزی تصمیم بر این شد که ۵۶ بازار میوه و تره‌بار در محلات جنوبی محصولات خود را با ۱۵ درصد تخفیف به شهروندان عرضه کنند که این موضوع نخستین باری است که در شورای شهر تهران به تصویب می‌رسد. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد سازمان میادین میوه و تره‌بار را به سمتی پیش ببریم که واسطه‌ها را حذف کنیم و این موضوع نیاز به همراهی دولت دارد تا بتوانیم میوه باکفیت و ارزان در اختیار شهروندان قرار دهیم. 

وی استفاده از روش‌های نوین برای عرضه محصولات میادین را یکی دیگر از سیاست های مدیریت شهری این دوره عنوان کرد و گفت: با توجه به بیماری کرونا تلاش داریم تا تردد را در سطح شهر کاهش‌ دهیم و بر همین اساس استفاده از روش‌های نوین در دستور کار میادین میوه و تره‌بار قرار خواهد داشت و بر اساس تاکید شورای شهر تهران این سازمان مکلف است در سال ۱۴۰۱ بستر این کار را به سرعت فراهم کند. 

پیرهادی درمورد بررسی لایحه نرخ بهای خدمات فعالیت مشاغل سیار و بی‌کانون توضیح داد: این  لایحه نیز پس از بررسی با ۱۹ رای به تصویب رسید. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران کیوسک روزنامه‌داران و گلفروشی در سال آینده نسبت به سال جاری ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت. 

وی به تخفیف ۳۵ درصدی کیوسک‌داران در قرارداد سال ۹۹ آنها اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در سال ۹۹ افزایش ناگهانی در رابطه با اجاره کیوسک‌داران پدید آمد، شورای شهر تهران تصمیم به تخفیف ۳۵ درصدی در اجاره سال ۹۹ کیوسک‌داران به شرط انجام تعهد آن ها گرفت. 

پیرهادی در رابطه با لایحه بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا عنوان کرد: این لایحه نیز با ۱۷ رای به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید که بر مبنای آن بهای خدمات قابل عرضه در سال ۱۴۰۱ بین ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد خواهد داشت. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: البته برای افرادی که بضاعت مالی آنچنانی ندارند نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که آنهایی که در این شرایط باشند از پرداخت بهای خدمات قابل عرضه معاف خواهند بود و قبر رایگان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. 

وی همچنین در رابطه با بررسی لایحه بهای خدمات و چگونگی اعمال نظارت بر جمع‌آوری و دفع پسماندهای ویژه پزشکی، صنعتی و کشاورزی نیز گفت: این لایحه نیز پس از بررسی در صحن شورا با ۱۹ رای موافق به تصویب رسید که به طور کلی جمع‌آوری پسماند در سال آینده به طور متوسط ۳۹ درصد نسبت به سال جاری افزایش خواهد یافت. 

پیرهادی در پایان با اشاره به تعیین بهای خدمات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: در ارتباط با این لایحه نیز تاکید بر این شد که تنها یک قشر خاص و افراد مرفه از برج میلاد استفاده نکنند و شرایطی فراهم شود تا گروه‌های مختلف از برج میلاد بازدید داشته باشند که بر همین اساس قرار بر این شد در روزهای خاص تخفیفات ویژه‌ای در نظر گرفته شود. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: همچنین تخیفات ویژه‌تری برای مددجویان دو نهاد بهزیستی و کمیته امداد بر مبنای امضای تفاهمنامه بین معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری و این دو نهاد ارائه خواهد شد. 

انتهای پیام/

۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 18421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =