حضور ۸۰درصدی زنان سرپرست خانوار در نمایشگاه امسال/ به شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی گواهینامه دانشگاه تهران داده می‌شود

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به همکاری مرکز ارتباطات شهرداری تهران در برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: ۳۵ مرکز توانمندسازی کوثر و ۵۰۰ نفر از صاحبان مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد شهر تهران در شانزدهمین رویداد زنان و تولید ملی شرکت دارند و این نمایشگاه از ۱۲ اسفند تا ۲۲ اسفند برگزار خواهد شد.

مریم اردبیلی در گفت و گو با خبرنگار شهر درباره نمایشگاه زنان و تولید ملی گفت: ثبت نام در رویداد زنان و تولید ملی از هفتم اسفند ماه آغاز شده و از مراکز کوثر و صاحبان کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی برای شرکت در رویداد دعوت به عمل آمد و فراخوانی عمومی جهت جلب مشارکت تولیدکنندگان ملی منتشر شد.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران افزود: نمایشگاه از ۱۲ تا ۲۲ اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران در بوستان گفتگو برگزار خواهد شد.

حضور ۳۵ مرکز توانمندسازی کوثر در رویداد زنان و تولید ملی

وی درباره شرکت کنندگان‌ در این رویداد عنوان کرد: ۳۵ مرکز توانمندسازی کوثر و ۵۰۰ نفر از صاحبان مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد شهر تهران (شامل مشاغل خانگی وزارت کار، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و وزارت ارشاد)، خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه توانمندسازی زنان و میزهای خدمت‌رسانی در حوزه‌های مختلف در شانزدهمین رویداد زنان و تولید ملی شرکت دارند.  

اردبیلی با تاکید بر حضور گسترده زنان سرپرست خانوار در این رویداد عنوان کرد: از آنجا که این نمایشگاه با هدف حمایت از معیشت پایدار زنان سرپرست خانوار برگزار می‌شود، بیش از ۸۰ درصد از زنان سرپرست خانوار مراکز توانمندسازی کوثر در این رویداد حضور فعال دارند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران اضافه کرد: برای رونق بخشیدن به این نمایشگاه و با درنظر داشتن تنوع سلیقه‌ای بازدیدکنندگان، بخش محدودی از نمایشگاه طبق ضوابط و شرایط خاصی در اختیار غرفه‌های آزاد قرار گرفته است.  

وی ادامه داد: شرایط الزامی برای غرفه‌های بخش آزاد این است که نسبت کارکنان زن به مرد در کارگاه تولیدی متقاضیِ شرکت در رویداد باید حداقل ۵۰ درصد باشد؛ همچنین توجه به ملاحظات زیست ‌محیطی در تولید و توزیع محصول نیز در زمره شرایط ویژه برای شرکت در این رویداد است.  

اردبیلی در ادامه بیان کرد: تولیدکنندگان آزادی که بیشترین درصد اشتغال زنان سرپرست خانوار را پوشش می‌دهند و یا حداقل ۲۵ درصد کارکنان خود را از میان زنان سرپرست خانوار، افراد دارای معلولیت، افراد تحت پوشش خیریه‌ها، کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی به کار گرفته‌اند، در اولویت پذیرش قرار دارند.  

برگزاری کارگاه‌های مهارت‌آموزی برای بانوان

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه رویداد زنان و تولید ملی متشکل از سه بخش است که در زمینه فروش، آموزش و اقدامات ترویجی فعالیت می‌کنند، افزود: در بخش فروش، عمدتاً کالاهای تولید شده توسط زنان سرپرست خانوار و تولیدکنندگان برتر در حوزه پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کالای حجاب، کیف، کفش، صنایع دستی و زیورآلات به معرض فروش گذاشته می‌شود.

وی در ادامه درباره بخش آموزشی در این رویداد توضیح داد: برگزاری کارگاه‌های مهارت‌آموزی فنی و حرفه‌ای برای بانوان علاقمند به راه‌اندازی کسب و کارهای خرد و خانگی و کارآفرینی از فعالیت‌های آموزشی این نمایشگاه می‌باشد.  

اردبیلی ادامه داد: همچنین با همکاری مرکز ارتباطات شهرداری تهران یک دوره آموزشی تخصصی یک روزه با محور کارآفرینی و کارآفرینی اجتماعی برگزار خواهد شد که درصدد توانمندسازی بانوان کارآفرین و زنان صاحب کسب و کارهای خرد و شاغل در کوثر از طریق دانش افزایی و اعتلای دانش و انگیزه آنان است.

اعطای گواهینامه دانشگاه تهران به شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران اضافه کرد: از دیگر اقدامات آموزشی این رویداد، برگزاری ده دوره آموزشی تخصصی دو ساعته در طی پنج روز است؛ این دوره‌های آموزشی با همکاری دانشگاه تهران اجرا شده و به مبانی راه‌اندازی کسب و کارهای خرد و نوآورانه می‌پردازند و در پایان نیز به شرکت‌کنندگان گواهینامه معتبر از دانشگاه تهران اعطا خواهد شد.  

وی همچنین تاکید کرد: هدف کلی از این مجموعه اقدامات آموزشی رسیدن به یک زبان مشترک در زمینه نوآوری و کارآفرینی‌ اجتماعی، ‌فعالیت‌های خلاقیت محور و نیز توانمندسازی بانوان علاقمند به کارآفرینی است.  

اردبیلی درخصوص بخش فعالیت‌های ترویجی خاطرنشان کرد: در این بخش میز خدمتی به منظور معرفی رویداد ریحان شهر و پاسخگویی به علاقه‌مندان و کنشگران برپا شده است؛ رویدادی که در راستای جلب مشارکت کنشگران اجتماعی و جذب طرح‌های اجتماع‌محور از دی ماه ۱۴۰۰ آغاز به کار کرده است و این رویداد درصدد افزایش مشارکت‌های اجتماعی به منظور پیدا کردن راهکارهای اجتماع محور برای مسائل محلی است.  

انتهای پیام/

۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 18428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =