برگزاری آئین تجلیل از ۴۰ سال فعالیت‌های سفیر سابق فلسطین در ایران

سفیر سابق فلسطین در مراسم تجلیل از چهار دهه فعالیت‌هایش تاکید کرد: شما نگاه کنید که ایران و شیعیان در گذشته چه شرایطی داشتند و هم اکنون چه شرایطی دارند. زمانی شیعیان در جنوب لبنان بدترین وضعیت را داشتند اما هم اکنون دنیا منتظر است که سیدحسن نصرالله سخنرانی کند، آیا این میزان تغییر معقول است؟ اینها بیانگر آثار عظیم پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) است.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر، آئین تجلیل از ۴۰ سال فعالیت‌های دیپلماتیک و رسانه‌ای «صلاح الزواوی» سفیر سابق فلسطین در ایران در سالن شیخ رهنما جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد. صلاح الزواوی به مدت چهار دهه سفیر فلسطین در ایران بود و اخیرا جای خود را به سفیر جدید داد.

در ابتدای این نشست «مهدی شکیبایی» معاون دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین تاکید کرد: صلاح الزواوی فعالیت هایی به قدمت و عمر انقلاب اسلامی دارد چون یکسال پس از پیروزی انقلاب به عنوان سفیر آغاز به کار کردند. یکی از ویژگی های اصلی ایشان انقلابی بودن ایشان است. ایشان همواره خود را مرید امام خمینی (ره) دانسته و در مسیر حمایت از انقلاب گام برداشته اند.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام «میثم امرودی» رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تاکید کرد: موضوعاتی که در زمینه پیروزی نهایی محور مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی مطرح می شود، یک پیش بینی نیست بلکه مبتنی بر واقعیت هایی که امام خمینی چندین دهه پیش بر تحقق قطعی آنها تاکید کرده بود.

امرودی بیان کرد: صلاح الزواوی از رویش های انقلاب اسلامی است، شاید خاستگاه جنبش فتح چندان قرابتی با اصول انقلاب اسلامی نداشته باشد، اما وی همواره خود را مرید امام و رهبری دانسته و می دانند و همواره از رهبر انقلاب با عنوان امام خامنه ای یاد می کردند.

وی افزود: همه پیش بینی های امام خمینی درباره مسائلی نظیر کمونیسم ، سرنوشت صدام، جنگ کویت و دیگر موضوعات محقق شده است و تنها یک پیش بینی درباره فلسطین باقی مانده که آن نیز در آینده نزدیک محقق می شود و ما امیدواریم که صلاح الزواوی حتما شاهد این پیروزی نهایی باشند.

در ادامه این نشست «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: صلاح الزواوی برای ما یک همکار یا هم وطن نبود بلکه به عنوان یک بردار بزرگتر و حتی پدر محسوب می شد. صلاح الزواوی از اولین شخصیتهایی بود که گام در مسیر جهاد و مقاومت گذاشت و همچنان به این مسیر ادامه می دهد و ما امیدواریم که مبارزات ایشان همان گونه که برادر شکیبایی اشاره داشتند با پیروزی نهایی و آزادی سرزمین فلسطین همراه شود.

وی افزود: درباره راه مقاومت و جهاد می توان این مقایسه را انجام داد که مصر با وجود ورود به روند صلح با رژیم صهیونیستی، هم اکنون چه وضعیتی دارد و ایران که راه مقاومت را انتخاب کرد چه شرایطی دارد، به اعتقاد من ایران با انتخاب مسیر جهاد و شهادت دستاوردهای عظیمی را محقق کرده است و شرایط به مراتب بهتری دارد.

در ادامه این نشست «صلاح الزواوی» سفیر سابق فلسطین در تهران که به عنوان شیخ السفرا ، مقدّم السفرا و در واقع قدیمی ترین سفیر خارجی در ایران شناخته می شود، تاکید کرد: در اینجا می خواهم از همه کسانی که در این مراسم برای تجلیل از بنده گردهم آمده اند تشکر و قدردانی کنم و از این رخداد بسیار مسرور هستم.اول اینکه برای نخستین بار در عمرم می گویم که قبل از اینکه وارد جنبش فتح شوم، من یک گروه مبارزاتی تشکیل دادم که تعدادی از آنها شهید شدند. و زمانی که وارد جنبش فتح شدم قسم یاد کردیم که تا آزادی هر وجب از خاک فلسطین مبارزه کنیم. امیدوارم روزی شاهد این پیروزی باشیم.

او عنوان کرد: درباره عظمت امام خمینی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی باید عرض کنم که در زمان شاه شاید از لحاظ نظامی ایران قدرتمند بود اما از سفارت آمریکا و رژیم صهیونیستی دستور می گرفت. اما این عابد زاهد آمد و انقلاب اسلامی را بنیان نهاد . امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی در واقع انفجاری در اندازه یک بمب هسته ای  ایجاد کرد که دشمنان نتوانستند آن را تحمل کنند.

او تصریح کرد: من۴۲ سال در ایران بوده ام و همواره براساس واقعیت هایی که به آن اعتقاد داشتم سخن گفته ام. شما باید نگاه کنید که ایران و شیعیان در گذشته چه شرایطی داشتند و هم اکنون چه شرایطی دارند. زمانی شیعیان در جنوب لبنان بدترین وضعیت را داشتند اما هم اکنون دنیا منتظر است که سیدحسن نصرالله سخنرانی کند، آیا این میزان تغییر معقول است؟ اینها بیانگر آثار عظیم پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی است. امام خمینی بار سنگینی را بر دوش شما باقی گذاشت که باید در این مسیر از خودگذشتگی نشان دهید تا اهداف نهایی را محقق کنید.

او گفت: امام خامنه ای که پس از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، رهبری انقلاب را برعهده گرفتند یک جوان بودند که در دل همین انقلاب رشد کردند و توانستند آن را توانمندتر و قویتر کنند. من از طرف ابوعمار به امام خمینی و امام خامنه ای معرفی شدم، و در آن زمان ایشان بسیار با مهر و محبت با من برخورد می کردند. امیدوارم روزی نماز را به امامت امام خامنه ای در مسجدالاقصی اقامه کنم.

او بیان کرد: من چگونه می توانم شخصیتی همچون شهید رجایی را فراموش کنم، ایشان درهای ریاست جمهوری را بدون هیچ مانعی به روی من باز می کرد. ایشان به واقع فرزند امام حسین (ع)بود و به فیض شهادت نیز نائل آمد. چگونه می توانم شخصیتهایی نظیر شهید باهنر و شهید بهشتی را فراموش کنم.

الزواوی ادامه داد: شما امت عظیمی هستید که مسئولیت بزرگی را برعهده دارید، مسئولیتی که دارید وظایف سنگینی را بر دوش شما نهاده است که شاید برخی بخواهند از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کنند اما باید بدانند که هدفی بزرگ تلاشهای زیاد و عظیمی نیز طلب می کند. درباره فلسطین نیز باید تاکید کنم که هدف آنها از کاشتن رژیم صهیونیستی در قلب منطقه حتی خدمت به یهودیان نیز نیست، بلکه آنها می خواهند از اراضی اشغالی به عنوان مامنی برای توطئه های خود علیه خاورمیانه استفاده کنند.

"ابو شریف" نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران نیز طی سخنانی از زحمات و خدمات صلاح الزواوی در طول ۴۰ سال سفیری دولت فلسطین در ایران تجلیل و قدردانی کرد.

 در پایان این مراسم سازمان ها، گروه ها و رسانه های ایرانی با تقدیم هدایایی از خدمات ۴۰ ساله "صلاح الزواوی" تجلیل و قدردانی کردند.

انتهای پیام

۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
کد خبر: 18503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =