آغاز عملیات خط‌کشی ۳۷ کیلومتر از معابر منطقه ۱۷

شهردار منطقه ۱۷ گفت: با توجه به لزوم ساماندهی معابر، خط‌کشی معابر سطح منطقه از ۳ روز گذشته آغاز شده که در بخش محوری، حدود ۳۷ کیلومتر از معابر خط‌کشی و در بخش بلوک عابر پیاده، بیش از ۳۰۰ عدد بلوک عابر پیاده خط‌کشی می‌شوند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، رضا شنگی شهردار منطقه درخصوص خط کشی معابر سطح منطقه گفت: پس از وقفه به وجود آمده و با توجه به مساعد شدن شرایط جوی، خط کشی معابر سطح منطقه به منظور ایمن سازی نقاط حادثه خیز برای تردد عابرین پیاده و خودروها انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه این عملیات در قالب طرح استقبال از نوروز ۱۴۰۱انجام می شود، تصریح کرد: با توجه به لزوم ساماندهی معابر، خط کشی معابر سطح منطقه، از ۳ روز گذشته آغاز شده است و تا ۱۰ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ادامه دارد.

شنگی گفت: معابری که در دستور کار این طرح قرار دارند، به ۳ بخش محوری ،بلوک عابر پیاده و ایستگاه های حمل و نقل عمومی تقسیم می شوند. خیابان هایی که در بخش محوری قرار دارند شامل خیابان های امام زاده حسن(ع)، یافت آباد، سجاد جنوبی، ابوذر، فرد محمدی، برادران شهید مقدم، عیوض خانی، قربانی، رشیدی جهانی، نعیمی، امامی محرم هستند.

شهردار منطقه ۱۷ افزود: خیابان هایی که در بخش بلوک عابر پیاده در این دستور کار قرار دارند، شامل تقاطع ابوذر-اصغرنژاد، تقاطع ابوذر-باقری، تقاطع سجاد شمالی، دور تا دور میدان گلچین، دور تا دور میدان مدافع حرم، تقاطع میدان بهاران-فرد محمدی هستند.

وی با اشاره به خط کشی ایستگاه های اتوبوس گفت: در این طرح بیش از ۸ ایستگاه اتوبوس خط کشی می شوند که علویان، بوعلی، میدان جلیلی، شهید چراغی و مدرسه جزء این ایستگاه ها هستند که در دستور کار قرار دارند.

شنگی اظهار کرد: با توجه به حادثه خیز بودن محور نواب و پل شهید یارجانی و تاکید پلیس راهور، ۲ شب گذشته در این محور عملیات خط کشی اکستروژن(ارتعاشی)، کف نویسی محدودیت حداکثر سرعت، فلش و نوشتار انجام شد که با توجه به رفتار راننده های عبوری شاهد کاهش سرعت در این محور بوده ایم و در نتیجه تصادفات بزرگراهی به ویژه فوتی و جرحی کاهش چشم گیری خواهد داشت.

شهردار منطقه دارالشهدا گفت: بعد از اتمام طرح استقبال از نوروز، با درخواست نواحی و بررسی های کارشناسان، خیابان های فرعی که نیاز به خط کشی دارند، تا پایان سال ۱۴۰۱ خط کشی می شوند.

وی با اشاره به متراژ خط کشی معابری که در دستور کار طرح استقبال از بهار قرار دارد، گفت: در بخش محوری، حدود ۳۷ کیلومتر از معابر خط کشی و در بخش بلوک عابر پیاده، بیش از ۳۰۰ عدد بلوک عابر پیاده خط کشی می شوند.

شنگی تصریح کرد: خط کشی سرعت کاه های سطح منطقه که بیش از ۵۰ درصد از بین رفته، در دستور کار قرار دارد. همچنین به منظور اطلاع رسانی بیشتر و آشکارسازی سرعت کاه ها، خط کشی نوشتار قبل از سرعت کاه ها نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 18519

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =