اجرای پویش «نهال به جای سبزه در دل طبیعت بکاریم» در منطقه ۲

شهرداری منطقه ۲ با هدف رویشی ماندگار از دل سفره هفت سین، از شهروندان تهرانی دعوت کرد تا با پیوستن به پویش "نهال به جای سبزه در دل طبیعت بکاریم"، به توسعه فضای سبز و حفظ محیط زیست کمک کنند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، علی طهماسبی مدیر روابط عمومی منطقه با اشاره به اینکه  کاشت سبزه سفره هفت سین یکی از آداب ایرانی ها همزمان با نزدیک شدن به سال نو است ، گفت: نظر فعالان و دوست داران محیط زیست این است که به جای کاشت دانه‌های گندم و سایر غلات می‌توان گزینه‌های دیگری مانند دانه مرکبات را انتخاب کرد. زیبایی این اندیشه در ماندگاری سبزه‌های هفت سین و ادامه بقا و حیات آنها در دل طبیعت است که نه تنها عاملی برای بر هم زدن ترکیب زیبایی نمی‌شود بلکه خود عاملی در رویش دوباره طبیعت هستند.
وی افزود: در همین راستا، پویش نهال به جای «سبزه» در دل طبیعت بکاریم،با هدف ترویج فرهنگ‌ درختکاری، جلوگیری از اسراف و هدررفت سالانه میلیون‌ها لیتر آب و هزاران تن گندم، بذور خوراکی و غلات برای استفاده سبزه عید در سفره هفت سین راه‌اندازی شده است.
 طهماسبی گفت: همین گلدان های سرسبز را می توان بعد از جمع کردن سفره های هفت سین در روز طبیعت به  بوستان‌های  پیش بینی شده که آمادگی پذیرش دارند، منتقل کرد  و با کاشتن آنها در طبیعت به  توسعه فضای سبز و تامین اکسیژن زمین کمک کرد.
به گفته مدیر روابط عمومی منطقه۲ ؛ بوستان های نهج البلاغه و پرواز و همچنین در هر ناحیه یک  بوستان همزمان با روز طبیعت پذیرای شهروندان برای کاشت نهال هستند که در زمان مقرر اطلاع رسانی بوستان ها انجام می شود.
وی به برگزاری مسابقه عکس پویش نهال به جای «سبزه» در دل طبیعت بکاریم اشاره کرد و گفت: شهروندان ضمن  پیوستن به این پویش می توانند با اشتراک  تصاویر خود در صفحه اینستاگرام روابط عمومی منطفه۲ به نشانی ravabetomoomi۲ در این مسابقه شرکت کنند. شایان ذکر است به نفرات برگزیده جوایز ارزنده ای اعطا خواهد شد.

انتهای پیام

۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 18531

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =