بهره‌برداری از بوستان ۱۶ هکتاری ایرانیان تا پایان سال

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از بهره‌برداری بوستان ۱۶ هکتاری ایرانیان در منطقه ۱۹ تا پایان سال خبر داد.

علی محمد مختاری در گفت و گو با خبرنگار شهر ضمن اشاره به برنامه سازمان متبوعش تا پایان سال درباره زمان آبیاری فضای سبز در پایتخت گفت: میزان آبیاری با توجه به بافت خاک، درجه حرارت محیط، فصل رویش، نیاز آبی گیاه و ... متفاوت است؛ در فصول گرم سال و با توجه موارد عنوان شده به منظور جلوگیری از تبخیر و هدر رفت آب در رابطه با ساعات آبیاری از طرف سازمان بوستان‌ها و فضای سبز دستورالعمل‌های فنی و کاربردی به مناطق ابلاغ و بر اساس آن آبیاری انجام می‌شود؛ درواقع در زمان غروب آفتاب آبیاری آغاز و تا صبح ادامه داشته و در طول روز آبیاری انجام نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر آبیاری فضای سبز شهر تهران از طریق آب خام و استفاده از پساب تصفیه شده، روان آب‌های سطحی، قنوات و چاه‌های آب انجام می‌شود.

وی درخصوص قانون عدم کاشت چمن در تهران عنوان کرد: با توجه به پدیده خشکسالی‌ و کاهش نزولات آسمانی، ‌ افت آب‌های زیرزمینی و همچنین هزینه‌های نگهداری چمن، قانون ممنوعیت کاشت چمن در شهر تهران در حال اجرا است و هم اکنون شاهد آن هستیم که در فضای سبز بوستان‌ها،  حاشیه بزرگراه‌ها و معابر شهری چمن کاشته نمی‌شود.

مختاری افزود: به عنوان مثال در بوستان پدر در منطقه ۲، بوستان سلیمانیه در منطقه ۱۴، بوستان شهید حججی در منطقه ۱۱ و... از چمن استفاده نشده است؛ ضمن آنکه بر اساس برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران سالانه نیز در هنگام ترمیم و بهسازی فضای سبز نسبت به جایگزینی چمن با انواع گیاهان پوششی مقاوم و مناسب و سازگار با شرایط آب و هوایی شهر تهران اقدام می‌شود و این موضوع توسط کارشناسان ناظر عالی سازمان در سطح مناطق ۲۲ گانه به صورت مستمر رصد و پایش می‌شود.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با پرداختن به اهم برنامه‌های این سازمان تا پایان سال جاری گفت: برگزاری پویش ایران سرسبز «هر ایرانی یک درخت» به یاد هر شهید هزار نهال، تملک باغات و اراضی مشجر در مناطق ۹، ۱۰، ۱۶، ۱۷ و ۲۰، افتتاح و بهره‌برداری از بوستان ۱۶ هکتاری ایرانیان در منطقه ۱۹ و افتتاح ۲۰ بوستان محله‌ای، ناحیه‌ای و منطقه‌ای در سطح مناطق از جمله برنامه‌های سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کاشت درخت در حیاط مساجد و مدارس شهر تهران و همچنین ترمیم و بهسازی فضای سبز شهر تهران در آستانه سال نو از اقدامات مهم دیگری است که در دست اجرا است.

انتهای پیام/

۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 18539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =