کاشت هزار و ۷۰۰ تک‌درخت در معابر منطقه ۱۰ تا پایان سال

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۰ از غرس هزار و ۷۰۰ اصله نهال غیرمثمر در معابر، بوستان‌ها و منازل شهروندان این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، حمید ناصحی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به لزوم کاشت تک‌درخت به‌عنوان راهکاری برای افزایش سرانه فضای سطح معابر گفت: باتوجه به بافت فرسوده و متراکم منطقه و کمبود سرانه فضای سبز، با اجرای راهکارهای مناسبی سعی در توسعه فضای سبز در محلات منطقه داریم.

ناصحی در ادامه به نقش توسعه فضای سبز بر کیفیت زندگی شهروندان، کاهش آلودگی هوا و ارتقای سلامت شهروندان اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۱۷۰ نهال غیرمثمر و مثمر به‌صورت تک‌درخت در محورهای شهید رنجبر، آزادی، امام خمینی (ره)، قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی و منازل شهروندان کاشته شده است و این رقم تا پایان سال به ۱۷۰۰ اصله نهال خواهد رسید.

وی تصریح کرد: با توجه به در پیش رو بودن هفته منابع طبیعی و به مناسبت روز درختکاری ۳۵۰۰ اصله نهال مثمر به‌منظور ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ این منابع ارزشمند در میان شهروندان توزیع خواهد شد و در صورت تقاضای شهروندان تا ۷۰۰۰ اصل نهال افزایش پیدا می‌کند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه یادآور شد: نهال‌های گردو، گیلاس، آلبالو، سیب، هلو و زردآلو از تاریخ ۱۵ تا ۲۰ اسفندماه در بوستان‌های نیلوفر، شهدا و رضوان به‌صورت رایگان در میان شهروندان توزیع می‌شود.

به گفته وی؛ به‌منظور تامین رفاه حال شهروندان و تسهیل در دریافت نهال، غرف بازیافت منطقه نیز اقدام به توزیع نهال در میان شهروندان متقاضی می‌کنند.

انتهای پیام

۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 18541

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =