احداث ۳۰۰هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده پایتخت برای اسکان جمعیت مازاد تهران

مدیرعامل شرکت «بازآفرینی شهری ایران» و معاون وزیر راه تهران را الگوی نوسازی در کشور دانست و گفت: امیدواریم وعده ساخت سالی ۱۳۰هزار واحد مسکونی در شهر تهران با همکاری و همراهی شهرداری تهران محقق شود.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آئینی در مراسم مبادله تفاهمنامه همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی ( شرکت بازآفرینی شهری ایران) و شهرداری تهران با بیان این مطلب افزود: براساس آمارهای موجود ۶۰ هزار و ۴۰۰ هکتار محدوده بازآفرینی شهری در کشور وجود دارد که ۴هزار و ۵۰۰ هکتار از آن مربوط به تهران است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران  با اشاره به اینکه تهران به عنوان الگوی نوسازی در کشور مطرح است، ادامه داد: امیدواریم امضای این تفاهم نامه فضایی ایجاد کند تا بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه ساخت ایران اسلامی و احیای بافت فرسوده اجرایی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در محدوده ۴هزار و ۵۰۰ هکتاری بافت فرسوده شهر تهران تا کنون ۳۹۰هزار واحد جدید مسکونی در آن ایجاد شده است، بیان کرد: ۱۱۰هزار پلاک فرسوده هم در تهران وجود دارد که برنامه ریزی شده تا در گام نخست  ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید در شهر ساخته شود که از این تعداد ۳۰۰ هزار واحد آن به عنوان واحدهای اضافی برای اسکان جمعیت مازاد تهران در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: امیدواریم  شهرداری تهران پیشرو در تحقق نهضت مسکن سازی در کشور باشد و وعده ساخت سالی ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در شهر تهران با همکاری و همراهی شهرداری تهران محقق شود.

انتهای پیام/

۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷
کد خبر: 18551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =