شهرداری تهران در زمینه توجه به توانمندی زنان سرپرست خانوار پیشگام است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: زنان سرپرست خانوار و تامین آنها و فراهم کردن زمینه‌ای که آنها بتوانند روی پای خود بایستند و با کرامت و عزت نفس زندگی کنند، برنامه جدی دولت در تمام استان‌ها است و شهرداری تهران نیز در این عرصه پیشگام است. 

به گزارش خبرنگار شهر، انسیه خزعلی یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در شانزدهمین رویداد زنان، کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی؛ پیشران اقتصاد با تاکید بر این نکته که باید نقصها و چالش ها را در جامعه بیابیم و جامعه را از این سختی ها و مشکلات نجات‌ دهیم‌، گفت: زنان سرپرست خانوار و تامین آنها و فراهم کردن زمینه ای که آنها بتوانند روی پای خود بایستند و با کرامت و عزت نفس زندگی کنند، برنامه جدی دولت در تمام استان‌ها است و شهرداری تهران نیز در این عرصه پیشگام است. 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: در همه استانها زنان در کسب و کارهای خرد و حتی کلان پیشرو هستند؛ در برخی استان‌ها ۴۰ درصد و در برخی دیگر در بخش هایی مانند صنایع دستی ۱۰۰ درصد کار بر عهده زنان است. 

وی با بیان اینکه ایجاد کار برای زنان چند ویژگی را در خانواده رشد می دهد، ادامه داد: نخست اینکه زن به عنوان محور کارآفرینی خانواده باعث گسترش فرهنگ کار در بین اعضای خانواده می شود و ویژگی دوم نیز به نشاط و سرزندگی که مادر در خانواده ایجاد می کند، مرتبط است.

خزعلی اضافه کرد: امروزه محور قدرت در جهان، توانمندی های اقتصادی با پشتوانه علمی و عنصر جمعیت است که این موارد با همت زنان به ثمر می نشیند و امیدواریم شاهد بالندگی جامعه با پیشگامی زنان باشیم.  

انتهای پیام/

۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 18642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =