«آیه‌های سبز»؛ ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی و هنری به مناسبت روز درختکاری

ویژه‌برنامه‌هایی با عنوان «آیه‌های سبز» به مناسبت روز درختکاری از ۱۴ تا ۱۸ اسفند توسط سازمان فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ و هنر، سازمان فرهنگی و هنری به مناسبت روز درختکاری با هدف ترویج فرهنگ نگهداری و کاشت درخت در شهر ویژه‌برنامه‌هایی را با عنوان‌ «آیه‌های سبز» از ۱۴ تا ۱۸ اسفند برگزار می‌کند.

پویش «درخت‌های افتخار» همزمان با روز درختکاری اجرا می‌شود. برای شرکت در این پویش مردم می‌توانند در هر یک از محلات به یاد یکی از شهدای محله درختی بکارند. همچنین در این پویش به یاد ۱۰۰تن از مفاخر فرهنگی شهر تهران در سده گذشته ۱۰۰ نهال کاشته می‌شود. برای شرکت در این پویش مردم می‌توانند با مراجعه به فرهنگ‌سرای منطقه خود نهال دریافت کنند. سعی می‌شود این نهال‌ها بیشتر در مقابل منازل شهدا و مراکز فرهنگی کاشته شود و روی هر درخت یک پلاک یادبود با نام شهید یا فردی که افتخار محله‌ است نصب شود.

مجموعه کتاب‌هایی با عنوان«کتابراه» با موضوع درخت تولید و به صورت چاپی و ایبوک در ایستگاه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی در شهر تهران توزیع می‌شود. این مجموعه شامل داستان‌های کوتاه طنز است.

پویش «شهر نارنج» از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری به مناسبت روز درختکاری است. چندین سال است که در ایام نوروز بحث‌هایی در فضای مجازی شکل می‌گیرد و بسیاری از مردم نسبت به هدر رفتن حجم بالایی از بذرهای ارزشمند خوراکی مانند گندم برای سبز کردن سبزه هشدار می‌دهند. پویش «شهر نارنج» برای مقابله با هدر رفتن منابع غذایی و ترویج کاشت درختان مثمر در سطح شهر و معابر عمومی برگزار می‌شود. در این پویش کودکان نقاشی‌های خود را با موضوع  درخت به فرهنگ‌سراها ارسال می‌کنند و برای کودکانی که در پویش شرکت می‌کنند، بسته بذر نارنج و ملزومات کاشت آن ارسال می‌شود. اگر شرکت کنندگان بتوانند بذر نارنج خود را به جای سبزه عید که از گندم تهیه می‌شود، سبز کنند و تا میزان تعیین شده رشد دهند، برنده پویش شده و جایزه دریافت می‌کنند.

در کنار این برنامه‌ها محصولات فضای مجازی به مناسبت روز درختکاری با موضوعات مرتبط با درختکاری، طبیعت، حفظ محیط زیست و نگهداشت فضای سبز تولید و در فضای مجازی منتشر می‌شود.

انتهای پیام

۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 18646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =