افزایش سرمایه شرکت اتوبوسرانی تهران به ۳ هزار و ۶۰۸ میلیارد تومان

سرمایه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با ۱۸ رأی موافق در پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران از سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به سه هزار و ۶۰۸ میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار شهر، مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه در پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران برگزار و اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه معرفی شدند.

بر اساس آراء پرویز سروری به عنوان رئیس مجمع، سوده نجفی به عنوان منشی و جعفر بندی شربیانی و حبیب کاشانی به عنوان ناظران این مجمع معرفی شدند.

در ادامه این جلسه محمد آخوندی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای بهبود وضعیت مالی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران باید سرمایه از سه هزار و  ۴۰۰ میلیارد تومان به سه هزار و ۶۰۸ میلیارد تومان به عنوان کمک عمرانی شهرداری به این شرکت افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه دولت در بودجه سالیانه باید به این شرکت کمک کند، اظهار کرد: هر ساله شهرداری یک سوم کمک دولت را انجام می دهد. 

سید جعفر تشکری هاشمی تصریح کرد: طبق تبصره دو ماده ۱۶۱ باید گزارش در هیئت مدیره مطرح و تصویب شود که این قانون در شرکت تصویب شده و باید در مجمع نیز مصوب شود.

وی با بیان اینکه هر سال یکبار از طریق به روز کردن دارایی‌ها، افزایش سرمایه داده می شود، خاطرنشان کرد: اینکه چرا شرکت در آستانه ورشکستگی است و هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از دارایی‌ها به عنوان زیان تلقی می شود، باید مورد بررسی قرار بگیرد؛ شرکت واحد و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران باید طرحی را ارائه دهند که سرعت زیان‌ها را کاهش و درآمد را افزایش دهد.

تشکری هاشمی در ادامه یادآور شد: برای افزایش سرمایه و مدیریت حمل و نقل، یا باید کمک‌ها به صورت یارانه از دولت و شهرداری اخذ شود و یا باید هزینه‌ها در شرکت واحد مدیریت شود تا میزان هزینه‌های تحمیلی کاهش یابد.

انتهای پیام/

۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 18665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =