تعارض تاسیسات زیربنایی با کانال‌های رواناب در ۱۴۰۰ نقطه تهران

عضو شورای شهر تهران از تعارض تاسیسات زیربنایی با رواناب‌ها در ۱۴۰۰ نقطه خبر داد و گفت: این مساله گلوگاه‌های سیلابی ایجاد می‌کند که به ندرت اصلاح شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران در پایان جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به تذکری که در صحن درباره ورود فاضلاب به رواناب های تهران داده بود، گفت: در حدود ۸۸۶ نقطه فاضلاب شهری به دلیل عدم تکمیل شبکه های انتقال، به رواناب ها منتقل شده و در کانالی در محدوده شهرری از خاورشهر به سمت ورامین می رود و به زمین های کشاروزی منتقل می شود.

وی با تاکید بر اینکه این کانال بوی تعفنی می دهد و رنگش به دلیل ورود فاضلاب کاملا سیاه شده و حشرات موذی آسایش مردم را گرفته اند، افزود: این کانال دو مشکل دارد؛ روباز بودن که در ماه های اخیر باعث فوت ۵ کودک شده و ورود فاضلاب که به این دلایل باید این کانال زیرزمینی شود.

آقامیری افزود: در خاورشهر این کانال بر روی یک تپه خاکی به ارتفاع ۸ متر ایجاد شده که سرریز می کند و ارتفاع تا یک ونیم متر آب وارد مناطق مسکونی می شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر به صورت موقت برای اینکه مشکل جانی برای مردم نداشته باشد قرار شد حصار و دالانی بر روی آن بزنند.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه یکبار دیگر هم در شورا درباره این مساله تذکر داده و شرکت آبفا گزارش غلطی را در پاسخ به تذکر ارائه داده است، گفت: در ۱۴۰۰ نقطه شهر تهران کانال رواناب ها تعارض با تاسیسات شهری دارد و ادارات آب و برق تاسیساتشان را در این محدوده قرار داده اند.

وی ادامه داد: این مساله گلوگاه های سیلابی ایجاد می کند و تذکر داده شده تا تاسیسات از این محدوده ها خارج شود که به ندرت اصلاح شده است.

انتهای پیام/

۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 18685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =