شبکه‌های اجتماعی فرصتی برای خدمتگزاری بهتر و بیشتر به مردم/ در جامعه دینی همه شئون زندگی مردم برای حاکمان مهم است

بخش مجازی و شبکه‌های اجتماعی سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی‌ سازمان بازرسی شهرداری تهران با حضور رئیس این سازمان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار شهر، آیین افتتاح بخش مجازی و شبکه های اجتماعی سامانه یکپارچه مدیریت شهری و نظارت همگانی سازمان بازرسی شهرداری تهران برگزار شد.

داود گودرزی رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران در این مراسم موضوع سامانه یکپارچه مدیریت شهری و نظارت همگانی را از چند جهت دارای اهمیت دانست و گفت: از یک سو شعار اصلی تیم جدید مدیریت شهری مسأله نوکری و خدمتگزاری بیشتر و ملموس تر برای مردم است و ما این شعار را با همه وجود مطرح می کنیم و آمده‌ایم که خود را وقف مردم کنیم.

وی افزود: از سوی دیگر اساس مدیریت در نظام اسلامی و هدف از تشکیل حکومت در جامعه دینی خدمت به مردم است و حاکمان نیز باید دقت کنند هیچ شأنی بالاتر از این برای خود قائل نباشند که این مبنای معرفتی ما در نظام اسلامی است.

گودرزی ادامه داد: برای نوکری مردم، هم مبنای دینی و هم تجربه چندین ساله انقلاب اسلامی نشان داد مدیرانی که خود را وقف مردم و آسایش آنان کردند از محبوبیت بیشتری برخوردارند و در دلها جای دارند که شهید حاج قاسم سلیمانی از نمونه های بارز آن است؛ اگر از این زاویه به شهروندان و مردم به عنوان ولی نعمتان خود نگاه کنیم همه شئون زندگی آنها برای ما مهم می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از برنامه امروز از زاویه تحقق  شعار خدمت و نوکری مردم است، تاکید کرد: اگر قرار است مردم پیامی به ما برسانند باید زمان آن کوتاه تر و بازخورد آن سریعتر انجام شود.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران اضافه کرد: باید از ابزارهای نوین، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با توجه به فراگیری که در جامعه امروز دارند استفاده کنیم تا مردم بتوانند آسانتر و سریعتر پیام خود را به ما برسانند؛ با این حال درصدی از کار همچنان با تلفن است و باید این زمینه نیز همچون گذشته فراهم باشد ولی بار اصلی را باید در بستر فضای مجازی پیش ببریم.

وی هوشمندسازی و مشارکت مردم برای مدیریت شهر را یکی دیگر از نکات مهم مطرح کرد و افزود: از این زاویه نیز سامانه‌ یکپارچه مدیریت شهری و نظارت همگانی برای ما اهمیت دارد؛ بنابراین شنیدن حرف شهروندان و پاسخگو بودن به آنان را از طریق این سامانه دنبال می‌کنیم.

گودرزی بیان کرد: باید کمپین تبلیغاتی برای این کار فراهم شود تا مردم از چگونگی روند اجرای این سامانه‌ و استفاده از آن مطلع شوند؛ درخواست شهروندان از دو نوع "خدمات شهری" و "گزارش تخلف و شکایات" است و ما یکپارچه سازی دو سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ که درخواست‌ها و شکایات به آنها می‌رسد را مد نظر قرار دادیم.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران اظهار کرد: مساله اصلی این است که در روح و کالبد شهر تحول ایجاد کنیم و خدمات رسانی بیشتر و بهتری در همه ابعاد زندگی مردم از آلودگی هوا، شهرسازی، پسماند، ترافیک و امور فرهنگی و اجتماعی گرفته تا سفره و مسکن آن ها داشته باشیم؛ زمینه این خدمت فراهم است و لازمه تحول در شهر این است که ما در خودمان تحول ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: این حجم از نیروی انسانی و ظرفیت ها و زیرساخت‌ها در شهر تهران ایجاب می کند که خدمات بهتر و شایسته تری به مردم داشته باشیم؛ اینکه شهروندان برای ارتباط با ما چندین دقیقه پشت خط منتظر باشند، تطابقی با ظرفیت‌های ما در شهرداری ندارد.

ناصری مشاور فناوری اطلاعات‌ و ارتباطات ریاست سازمان بازرسی شهرداری تهران نیز به تبیین نحوه ثبت پیام شهروندان در بستر شبکه‌های اجتماعی پرداخت و گفت: شهروندان محترم تهرانی از این پس میتوانند به منظور ثبت و پیگیری درخواست ها(خدماتی ، فوریت های شهری) و شکایات، از نشانی tehran۱۳۷plus@ در بسترشبکه های اجتماعی(اینستاگرام، تلگرام، توییتر، ایتا، آی گپ و …)استفاده نمایند.

انتهای پیام/

۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
کد خبر: 18695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =