ضرورت اجرای طرح همسان‌سازی امتیازات جانبازان زیر ۲۵ درصد و بالای ۲۵ درصد

معاون امور ایثارگران اداره کل رفاه و امور ایثارگران شهرداری تهران بر ضرورت اجرای طرح همسان‌سازی امتیازات جانبازان زیر ۲۵ درصد و بالای ۲۵ درصد تاکید کرد.

به گزارش شهر و به نقل از اداره کل رفاه و امور ایثارگران شهرداری تهران، محمد جواد لشکری معاون امور ایثارگران اداره کل رفاه و امور ایثارگران شهرداری تهران در حاشیه مراسم کاشت نهال به یاد جانبازان هشت سال جنگ تحمیلی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جانباز، از جانبازان معزز به عنوان ذخیره های انقلاب و نظام یاد کرد و افزود: این روز فرصتی جهت قدردانی از همه افرادی است که با تقدیم قسمتی از بدنشان به انقلاب، رنج را به جان خریدند تا ما در رنج نباشیم.

وی با بیان اینکه رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی بدون توقع با دشمن جنگیدند و به فیض شهادت و یا مقام جانبازی و آزادگی نائل شدند، تصریح کرد: اگرچه این افراد هیچگاه به دنبال برخورداری از کمترین امتیازات مادی نبودند اما مسئولین با ارتقاء کیفی زندگی ایثارگران باید در عمل اثبات کنند که قدردان این میزان از فداکاری بوده اند.

معاون امور ایثارگران اداره کل رفاه و امور ایثارگران شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت تخصیص تسهیلات حمایتی به ایثارگران کم برخوردار اظهارداشت: برخی از ایثارگران به خصوص جانبازان اعصاب و روان فاقد منبع درآمد هستند و لازم است این افراد و فرزندانشان از تسهیلات قانونی دیگر جانبازان برخوردار شوند.

لشکری عدم تطابق کمک معیشت جانبازی با تورم و خط فقر ده میلیون تومانی را متذکر شد و افزود: متاسفانه جانبازان کمتر از ۲۵ درصد آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته اند و این درحالی است که این بزرگ مردان با حضور مقتدرانه در هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی ایران اوج علاقه خود به کشور و فداکاری و از خودگذشتگی در مسیر دفاع از ارزشهای انقلابی را به تصویر کشیدند.

وی با بیان اینکه به استناد بند ب ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه، رقم پرداختی کمک معیشت باید برابر با حداقل حقوق کارکنان دولت در نظر گرفته شود اظهارداشت: این مبلغ در بودجه ۱۴۰۱ از اختلاف قابل توجهی با حداقل حقوق کارکنان دولت برخوردار است و قطعا پاسخگوی نیازهای معیشتی و درمانی جانبازان نخواهد بود. 

معاون امور ایثارگران اداره کل رفاه و امور ایثارگران شهرداری تهران با اشاره به اینکه عدم اجرای بسیاری از بندهای قانون جامع ایثارگری زندگی جامعه ایثارگری را با مشکل مواجه ساخته، افزود: از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به خصوص فراکسیون ایثارگری خواستار توجه جدی به این بخش هستیم.

 لشکری با تاکید دوباره بر ضرورت بهره مندی جانبازان کمتر از ۲۵ درصد از امتیازات دیگر جانبازان گفت: امیدوارم رییس جمهور مردمی و انقلابی، قانون تسری امتیازات جانبازان ۲۵ درصد را برای جانبازان زیر ۲۵ درصد که مجلس تصویب و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرده اجرایی کند.

معاون امور ایثارگران اداره کل رفاه و امور ایثارگران شهرداری تهران در پایان ریشه کن سازی فقر مطلق را اولویت جدی دولت سیزدهم ذکر کرد و اظهار داشت: انشالله با تحقق این مهم، ایثارگرانی که چشم سر را ازدست دادند و با چشم دل ناظر بر راه انقلاب هستند از حداقل امکانات رفاهی برخوردار شوند.

انتهای پیام

۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 18708

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =