تشکیل مجمع مشورتی آموزشی "فرزندان زمین" در منطقه ۱۴

همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، نخستین مجمع مشورتی _ آموزشی «فرزندان زمین» با هدف نهادینه‌شدن فرهنگ حفاظت از محیط زیست، با حضور نمایندگان مدارس مقاطع ابتدایی در منطقه ۱۴ تشکیل شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴،  علیرضا برزگر مرادی سرپرست خدمات شهری و محیط زیست منطقه در این مجمع مشورتی و در جمع دانش آموزان، والدین و مربیان آموزشی، این حضور را سرآغاز یکی از بزرگترین فعالیت های اداره محیط زیست منطقه ۱۴ در حوزه جلب مشارکت های شهروندی نامید.
وی با بیان اینکه کودکان ما وارثان اصلی زمین هستند، با اهدای احکام دانش آموزان شرکت کننده در این مجمع را به عنوان مشاوران و همیاران محیط زیست معرفی کرد و از آنها خواست در جایگاه حافظان و وارثان اصلی زمین در حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست تلاش کنند.
سرپرست خدمات شهری و محیط زیست منطقه با بیان اینکه این اقدام در قالب یک پروژه محیط زیستی با رویکرد جلب مشارکت های شهروندی و ارتقای دانش محیط زیستی از طریق جلسات مجازی و حضوری ادامه خواهد داشت، افزود: از این پس نماینده های منتخب هر مدرسه به عنوان مشاوره محیط زیستی، شهرداری را برای فغالیت های آموزشی همراهی خواهند کرد .
وی ادامه داد: با برنامه های طراحی شده توسط اداره محیط زیست و توسعه پایدار و با مشارکت اداره مدیریت پسماند، امیدواریم تا علاوه بر همیاری دانش آموزان، نسلی دغدغه مند، فعال و باانگیزه در حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست منطقه ۱۴ داشته باشیم.
در ادامه این مراسم دانش آموزان پویا و دوستدار محیط زیست دارالمومنین تهران با غرس نهال در محوطه ساختمان مرکزی شهرداری منطقه ۱۴، روز درختکاری و این سنت حسنه را گرامی داشتند.
گفتنی است، پویش کاشت نهال به نام شهید همچنین کاشت نهال دوستی از دیگر برنامه های هفته طبیعت و اعیاد شعبانیه است که با حضور شهرداران مدارس و دانش آموزان در مدارس و فضاهای سبز منطقه انجام شد.

انتهای پیام

۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 18725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =