باور مجموعه مدیران حوزه شهری به سرکشی و بازدید سرزده

مدیرعامل شرکت شهروند گفت: شهردار تهران بالاترین مقام اجرایی در حوزه خدمات شهری به شمار می‌رود و در جلسات هیات دولت شرکت می‌کند. برای همین بازدیدهای ایشان حس خوبی به کارکنان مجموعه‌های خدمات شهری می‌دهد و برای این نیروهایی که باید به مردم خدمات ارائه کنند نشاط و روحیه کار و خدمت را موجب می‌شود.

به گزارش شهر، داود قربانیان مدیرعامل شرکت شهروند درخصوص دستاورد بازدیدهای میدانی مسئولان شهری از مجموعه‌های مربوط به خدمات شهری، گفت: این نوع اقدامات بسیار مطلوب است. درباره همه بخش‌ها این امکان وجود دارد که تعطیلی اتفاق بیفتد و همه قسمت‌ها ممکن است کارشان را رها کنند؛ اما در قسمت مربوط به خدمات شهری نیروهایی که در این حوزه مشغول هستند باید همیشه مشغول کار باشند. این نیروها برای اینکه بتوانند کار را پیش ببرند و این خدمات شبانه روزی را تا پایان سال و حتی در روزهای تعطیل به نحو مطلوب ارائه کنند نیازمند انگیزه هستند. اینکه شهردار تهران از این مجموعه‌های خدماتی بازدید می‌کند و به نیروها و کارکنان سرکشی می‌کند و جویای احوالشان می‌شود به لحاظ انگیزشی اثر بسیار مثبتی برای آن‌ها به همراه دارد. 
وی ادامه داد: شهردار تهران بالاترین مقام اجرایی در حوزه خدمات شهری به شمار می‌رود و در جلسات هیات دولت شرکت می‌کند. برای همین بازدیدهای ایشان حس خوبی به کارکنان مجموعه‌های خدمات شهری می‌دهد و برای این نیروهایی که باید به مردم خدمات ارائه کنند نشاط و روحیه کار و خدمت را موجب می‌شود. نکته دیگری که باید اشاره کنم این است که در این نوع بازدیدها مدیران ما همین که می‌بینند مسئول بالاتر از آن‌ها به میان مردم می‌رود و با آن‌ها دیدار و گفتگو می‌کند و پای درد دلهایشان می‌نشیند روی آن‌ها هم تاثیر می‌گذارد. درواقع این نوع اقدامات باعث جان گرفتن و تازگی پیدا کردن در سیستم مدیریت شهری می‌شود. مدیران ما هم حواسشان هست که همیشه مجموعه تحت هدایتشان را مرتب نگه دارند.
قربانیان اضافه کرد: در همین بازدیدی که اخیرا شهردار از مجموعه بازار میوه و تره‌بار و فروشگاه شهروند جلال آل‌احمد داشتند این طور نبود که از یک هفته قبل به ما اطلاع داده باشند. دو ساعت قبل از انجام این بازدید ما در همایشی با شهرداران مناطق بودیم که به ما اطلاع داده شد ایشان برای بازدید به این مجموعه می‌روند. یک مدیر اجرایی همین که یک بار سیستم تحت هدایتش را مورد کنترل و بازسازی قرار می‌دهد باعث می‌شود تا سیستم چیدمان لازم را پیدا کند. یک مثال برای این موضوع به مراکز معاینه فنی خودرو بر می‌گردد. یک فرد صاحب خودرو سالی یک بار اتومبیلش را به مرکز معاینه فنی می‌برد، ولی بعد تا یک سال از این خودرو می‌تواند استفاده کند. چون در آن یک باری که به مرکز معاینه فنی مراجعه می‌کند این مراقبت به طور کامل وجود دارد تا آن خودرو در معاینه‌ها نقصانی نداشته باشد.
مدیرعامل شرکت شهروند یادآور شد: برای مجموعه‌های عملیاتی هم بسیار مفید و مطلوب است که مدیران ارشد اجرایی دست به بازدید و سرکشی بزنند. خوشبختانه هم شهردار تهران از این روحیه برخوردارند و هم مجموعه مدیران حوزه شهری به این نوع روش‌ها و حضور در این فضاها باور دارند و در جریان هستند که خود من گاهی پیش آمده که روز جمعه ساعت ۹ شب برای سرکشی به فروشگاه‌های شهروند بیایم. دیگر مدیران ما هم به همین شکل عمل می‌کنند. ما دائم در این فضاها حضور داریم و سرکشی می‌کنیم. وقتی ما این ارتباط گیری‌ها را داشته باشیم مردم مشکلات و مطالباتشان را به ما منتقل می‌کنند. بالاخره در سیستم هم این توجه وجود دارد که مدیر بالادستی برای بازدید و سرکشی هر لحظه ممکن است مراجعه کند و بنابراین باید به دقت مراقب امور جاری باشند.
منبع: میزان
انتهای پیام/
۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 18736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =