آبگرفتگی جدی در سطح شهر نداشتیم/ نیروهای خدمات شهری آماده باش هستند

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ترافیک سنگین معابر تهران در اسفندماه هر سال اتفاق می‌افتد گفت: آبگرفتگی چشمگیری که مشکلی در شهر ایجاد کند را شاهد نبوده‌ایم.

اصغر عطایی در گفت و گو با خبرنگار شهر درخصوص وضعیت معابر و بزرگراه های تهران پس از بارندگی های چند ساعت اخیر با تاکید بر اینکه آبگرفتگی چشمگیر و مشهودی در سطح شهر نداشته ایم، اظهار کرد: معمولا همواره در ماه پایانی سال به دلیل خرید هایی که برای شب عید توسط مردم تهران و افرادی که از سایر شهرستانها به تهران سفر می کنند، انجام می شود شاهد ترافیک در معابر هستیم. در واقع اسفند ماه اوج ترددها است، اسفند امسال نیز حجم ترافیک بسیار سنگین است و هیچ ارتباطی به آبگرفتگی بر اثر بارش‌ها ندارد؛ کما اینکه چند ساعت قبل از بارندگی نیز ترافیک سنگینی در معابر شاهد بودیم. 

وی با اشاره به اینکه با بارش باران به دلیل کاهش دید راننده ها و مه گرفتن شیشه ها ترافیک افزایش پیدا می کند، افزود: در بارش ها سه شریان اساسی رودخانه ها، کانال ها و مسیل ها اگر دچار آبگرفتگی شوند، شهر با مشکل مواجه  می شود؛ در تهران ۵۳۰ کیلومتر کانال و مسیر داریم که بعضا چندین متر در زیر زمین قرار دارند و آب ها را از شمالی ترین نقطه تهران جمع آوری و به جنوب شهر منتقل می کنند. این مجاری به صورت مستمر توسط واحدهایی که در مناطق ۲۲ گانه و نواحی ۱۲۴ گانه مستقر هستند، لایروبی و پایش می شود تا در صورت نیاز ترمیم و یا حتی توسعه پیدا کنند. بدین ترتیب به هیچ وجه دچار گرفتگی نمی شوند.

عطایی یادآور شد: معمولا در بازه زمانی اسفند تا اردیبهشت شاهد بارش‌های بهاری و رگباری هستیم که نقطه ای از شهر را درگیر می کنند و در سطح خیابان می نشینند و تا زمانی که به انهار هدایت شوند دقایقی باعث تجمع آب در سطح خیابان می شوند؛ همچنین ۱۰ هزار کیلومتر شبکه مویرگی انهار فرعی در سطح شهر داریم که ممکن‌است به صورت لحظه ای در طی بارش باران به دلیل گیر کردن ضایعات و زباله ها دچار گرفتگی شوند که سریعا برطرف می شود.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران عنوان کرد: درحال حاضر همه نیروهای خدمات شهری در مناطق، نواحی و نیروهای ستادی و اجرایی در سطح شهر مشغول پایش وضعیت هستند و به محض رخ دادن کوچکترین اتفاق، سریعا مشکل را برطرف می کنند. بنابراین آبگرفتگی و مشکلی که شهر را درگیر کرده باشد، ایجاد نشده است.

انتهای پیام/

۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷
کد خبر: 18759

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =