مسابقه نقاشی "به رنگ خدا" در فرهنگسرای کار و تعاون برگزار می‌شود

رییس فرهنگسرای کار و تعاون از برگزاری مسابقه نقاشی "به رنگ خدا" با محوریت مضامین آیات قرآنی و با استفاده از رنگ‌های قرآنی برای نونهالان و کودکان خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، داود حشمتی رییس فرهنگسرای کار و تعاون با اعلام این مطلب اظهار داشت: موضوع رنگ‌ها یکی از شگفتی‌های مطرح شده در قرآن است. قرآن‌کریم علاوه بر کاربرد واژه‌های کلّی مربوط به رنگ‌ها از قبیل(لون، الوان، و صبغه) از برخی رنگ‌ها مانند زرد، سبز، آبی‌، قرمز، سفید و سیاه نیز به طور ویژه نام برده است تا آنجا که برخی، پدیده رنگ‌ها را از مظاهر اعجاز، رازگویی‌ها و شگفتی‌های علمی قرآن شمرده‌اند و در نهایت رنگ خدایی را بهترین رنگ معرفی کرده است.
وی گفت: در این مسابقه تلاش می شود در قالب ارسال نقاشی با رنگ‌های قرآنی، زمینه آشنایی کودکان با مضامین آیات قرآنی فراهم  شود.
حشمتی گفت: مسابقه نقاشی "به رنگ خدا" برای گروه سنی الف(۴تا۶سال)، ب (۷تا ۹سال) و ج (۱۰تا ۱۲سال) برگزار می شود.
رییس فرهنگسرای کار و تعاون گفت: هر کودک می بایست آیه مورد نظر را انتخاب و سپس با محور قرار دادن موضوع  مورد اشاره در آیه و با استفاده از رنگ های قرآنی سبز، زرد، سفید، سیاه، قرمز و آبی  نقاشی خود را ارسال کند.
حشمتی گفت: والدین می توانند به تفاسیر آیات پیشنهادی مراجعه و موضوع و رنگ اشاره شده در آیه را برای کودک تشریح کنند. سپس هر کودک می توانند حداکثر دو نقاشی با دو آیه متفاوت ارسال و در بخش مسابقه شرکت کند.چنانچه هر دو نقاشی مربوط به یک آیه باشد و در صورت عدم انتخاب یکی از نقاشی ها برای مسابقه، دبیرخانه نسبت به انتخاب نقاشی برای  بخش مسابقه مختار است.
وی گفت:  نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، کدملی،تلفن همراه (پدر یا مادر) و آیه انتخاب شده برای نقاشی می بایست بطور کامل و خوانا قید شود. در غیر اینصورت نقاشی مورد تایید نبوده و به بخش داوری راه پیدا نمی کند.
رییس فرهنگسرای کار و تعاون در پایان اظهار داشت:  ابعاد نقاشی باید حداکثر در اندازه A۴ وسبک و تکنیک نقاشی آزاد (آبرنگ،مداد شمعی، پاستل و...) باشد.
 وی گفت: مواردی همچون عدم ارتباط موضوع نقاشی با آیات مسابقه، مغایرت اطلاعات اثر شرکت‌کننده از جمله عدم مطابقت سن شرکت‌کننده با گروه‌های سنی مسابقه،  نقاشی در کاغذهای دفتری،خط دار و تا خوردگی موجب حذف نقاشی و ممانعت از ورود به بخش مسابقه خواهد شد.
حشمتی گفت: علاقمندان می توانند نقاشی های خود را  تا ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱، به نشانی بزرگراه یادگار امام(ره) جنوب، تقاطع خیابان هاشمی، پلاک ۷۶، فرهنگسرای کار و تعاون ارسال و یا به شماره ۰۹۰۳۴۴۷۵۸۶۹ واتساپ و یا با بارگذاری درصفحه مجازی والدین با هشتک #به_رنگ_خدا و تگ کردن آدرس @farhangsara_kar در مسابقه شرکت کنند.
رییس فرهنگسرای کار و تعاون همچنین گفت: داوری آثار تا ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۱ انجام و به نفرات برتر به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام

۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 18819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =