راه‌اندازی کاروان راهیان نور شهرداری تهران پس از ۴ سال تعطیلی

مشاور و دستیار شهردار و مسئول ستاد هماهنگی راهیان نور شهرداری تهران جزئیات اجرای طرح «اعزام کاروان راهیان نور کارکنان شهرداری تهران» را تشریح کرد.

محمد جواد تاجیک، مشاور و دستیار شهردار تهران در گفت‌وگو با شهر، ضمن اعلام خبر برگزاری راهیان نور بیان کرد: حدود یک ماه گذشته، طرح برگزاری راهیان نور سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شهرداری تهران به دستور شهردار تهران با تشکیل ستاد هماهنگی راهیان نور در شهرداری کلید زده شد.

مسئول ستاد هماهنگی راهیان نور شهرداری تهران با بیان اینکه ستاد راهیان نور شهرداری تهران در قالب ۹ کمیته فعالیت خودش را آغاز کرده است، افزود: هر کمیته وظایفی را برعهده گرفته تا در برگزاری باشکوه این حماسه فرهنگی در سال ۱۴۰۰ پس از دو سال تعطیلی در کشور و چهارسال تعطیلی در شهرداری تهران کمک کند.

تاجیک درباره مجموعه‌های دخیل در برگزاری این طرح توضیح داد: مجموعه سازمان بسیج شهرداری تهران، اداره کل رفاه و ایثارگران، معاونت اجتماعی با محوریت اداره کل فرهنگی، سازمان فرهنگی و هنری، سازمان زیباسازی، سازمان بهشت زهرا(س)، مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، اداره کل پشتیبانی و شرکت شهرسالم با همکاری یکدیگر وظایفی را برعهده گرفته‌اند که شامل برنامه‌ریزی تا هماهنگی اسکان و تغذیه، ترابری تا اعزام زائران، تهیه بسته‌های بهداشتی و فرهنگی، برنامه ریزی برای ویژه‌ برنامه‌های فرهنگی در مناطق و کاروان‌ها و سازماندهی خادمان در چهار مقر استان خوزستان، تولید تیزر و بسته‌های تبلیغاتی، ساخت مستند و برنامه‌های تلویزیونی است.

اعزام دو هزار نفر از کارکنان شهرداری به همراه خانواده

وی ضمن اشاره به اجرای اقدامات طرح راهیان نور شهرداری تهران در دو بخش توضیح داد: بخش نخست، هماهنگی و بسترسازی برای اعزام کارکنان شهرداری به همراه خانواده‌هایشان است. صفر تا صد این برنامه ریزی توسط عوامل شهرداری صورت پذیرفته و طبق برنامه ریزی دو هزار نفر از کارکنان به همراه خانواده‌هایشان در قالب ۱۶ دوره از ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ تا ۶ فروردین ۱۴۰۱ در مدت‌های پنج روزه و کاروان‌های ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفری به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

مسئول ستاد هماهنگی راهیان نور شهرداری تهران در ادامه گفت: از ابتدا تا انتهای سفر در داخل اتوبوس و مراکز اسکان، برنامه‌های فرهنگی پیش بینی شده است. همچنین  به جز بسته بهداشتی، یک دستگاه آمبولانس با دو تکنسین هر کاروان را در منطقه همراهی کند و به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زائران با فاصله در اتوبوس‌ها مستقر خواهند بود.

بدرقه کاروان راهیان نور از بهشت زهرا (س)

تاجیک ضمن اشاره به بدرقه کاروان‌ها از گلزار شهدای بهشت زهرا(س)، بیان کرد: در دانشگاه دولتی بروجرد توقفگاهی برای استراحت بین راهی، نماز و ناهار پیش بینی شده است. برای هر کاروان، راوی، مداح و روحانی نیز پیش بینی شده است که به عنوان کادر سفر حضور پیدا می‌کنند.

وی در ادامه توضیح داد که در منطقه یادمان شهدای علقمه و عملیات کربلای ۴ ویژه‌ برنامه‌ای با حضور مداحان و راویان برجسته کشوری برگزار خواهد شد. همچنین روزانه هر کاروان در عصر روز دوم سفر، در یادمان شهدای علقمه حضور می‌یابد و از این برنامه استفاده خواهد کرد.

کمک مالی شهرداری تهران به اعزام ۶ هزار شهروند

مشاور و دستیار شهردار و مسئول ستاد هماهنگی راهیان نور شهرداری تهران درباره اعزام شهروندان تهرانی به مناطق عملیاتی جنوب کشور عنوان کرد: همچنین برای غیر دو هزار نفری که صفر تا صد این طرح را برنامه ریزی و اجرا کرده‌اند، اعزام ۶ هزار شهروند تهرانی در قالب کاروان‌های راهیان نور و مردمی از طریق مساجد، هیئت‌ها و کانون‌های مذهبی، گروه‌های جهادی و موسسات به مناطق عملیاتی انجام خواهد شد و بخشی از هزینه سفر آن‌ها توسط شهرداری تأمین خواهد شد.

تاجیک در ادامه یادآور شد: اعتقاد داریم که راهیان نور یک نسیمی در زندگی زائران به‌وجود می‌آورد و این نسیم روحیه جدیدی را به افراد تزریق خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آشنایی با فرهنگ جهاد و شهادت و ارتباط با شهدا، تحولی را دل‌ها به‌وجود می‌آورد، افزود: از این جهت برای کارکنان شهرداری و خانواده‌هایشان پس از چند سال دوری از راهیان نور، یک نوید امیدبخش برای آغاز سال جدید با شهدا ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 18862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =