مشکل آب شهرک آپادانا حل شدنی است

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس توافق نامه‎ مدیریت شهری و آبفا مشکل آب شهرک آپادانا قابل حل است.

به گزارش شهر، سید حسن رسولی رئیس کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورا، احمد مسجد جامعی رئیس ستاد هماهنگی شورایاری شهر تهران و سید آرش حسینی میلانی نایب رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها و رئیس کمیته محیط زیست شورا به منظور بررسی و رفع برخی معضلات شهرک آپادانا، از این شهرک واقع در منطقه ۵ شهرداری تهران بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید سید حسن رسولی پس از استماع گزارش دبیر و اعضای شورایاری محله آپادانا در باره معظلات شهرک گفت: شهرک یکی از واحدهای تقسیمات کشوری مانند شهرستان و استان و شهر است. وقتی یک نقطه را شهرک می‌نامیم یعنی مرجع مدیریت آن بر طبق قانون هیئت مدیره است، مانند مناطق آزاد تجاری، مگر اینکه مانند شهرک واوان انتقال مسئولیت صورت بگیرد.

رسولی افزود: فرضا اگر بخواهند حتی یک سانتیمتر از این زمین ورزشی شهرک را در اختیار سرمایه گذار قرار دهند، این امر وظیفه هیئت مدیره شهرک است نه شهردار و شهرداری.

خزانه دار شورای شهر پایتخت در ادامه و در راستای رفع معضل روشنایی معابر و کمبود آب پیشنهاد کرد: برای رفع معضل آب شهرک، جلسه‌ای با حضور شهردار منطقه ۵ مدیرعامل آبفای تهران و یکی از اعضای شورای شهر تهران برگزار شود، توافق نامه‌ای مدیریت شهری و آبفا امضا کرده‌اند که با توجه به این توافق نامه بخشی از مشکل آب شهرک آپادانا می‌تواند حل شود. در فضای سبز هم تأمین آب بر عهده آبفا است و شهردار منطقه ۵ به نمایندگی از هیئت مدیره این مسئله را پیگیری کنند.

براساس گزارش مهر، رسولی در ادامه گفت: شهردار و اعضای هیئت مدیره و شورایاری باید مرزها و حدود وظایف خود را در جلسه‌ای که برگزار می‌شود، مشخص کرده و در نظر بگیرند. شهرداری به ازای عوارضی که می‌گیرد باید خدماتی ارائه دهد. وی درباره جمع آوری نخاله‌های ساختمانی شهرک نیز تصریح کرد: شهرداری در قبال نخاله‌های ساختمانی حتی در مرکز شهر هم مسئولیتی ندارد و این امر برعهده هیئت مدیره شهرک است. اگر این تنوع فعلی در قالب یک سازمان واحد فعالیت کند می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند.

۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
کد خبر: 1887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =