کمیسیون ماده ۱۰۰ در بخش تخریب ابتر است

کمیسیون ماده ۱۰۰ متاسفانه در بخش تخریب،‌ جلوگیری و پیشگیری از خلاف کاملا ابتر شده است.

به گزارش شهر،محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران درباره اظهارات دادستان کل کشور در دیدار با شهردار تهران مبنی بر قدیمی بودن قانون شهرداری‌ها گفت: قانون شهرداری‌ها بسیار قدیمی است و شاید نزدیک به ۷۰ سال از آن می‌گذرد. البته در مجلس قانون شهرداری‌ها چند باری بازنگری شده است،‌ اما به طور کلی در زمانی که قانون شهرداری نوشته شد،‌ همه کارها در شهرداری‌ها انجام نمی‌شد و قانون شوراها نیز وجود نداشت.

هاشمی ادامه داد: در نتیجه اگر آن قانون و قانون شوراها که پس از آن شکل گرفت، را در کنار یکدیگر قرار دهید، با همدیگر مطابقت ندارد و براساس قانون شوراها،‌ باید قانون شهرداری‌ها نیز وسیع‌تر شود.

رئیس شورای شهر تهران با ذکر مثالی در توضیح وسیع‌تر شدن قانون شهرداری‌ها گفت: برای مثال در قانون شوراها آمده است که بسیاری از فعالیت‌های صنفی در شهر را باید شهرداری انجام دهد و مواردی از جمله سیاست‌گذاری تنها باید از سوی دولت انجام شود. برای مثال توزیع برق، آب، پلیس، راهنمایی و رانندگی،‌ حمل و نقل،‌ حتی بهداشت،‌ درمان و آموزش و پرورش را هم باید شهرداری برعهده گیرد،‌ اما در قانون شهرداری‌ها هیچکدام از این موارد نیامده است.

هاشمی همچنین درباره نظر دادستان کل کشور درباره کمیسیون ماده ۱۰۰ مبنی بر اینکه شهرداری‌ها اجازه می‌دهند ابتدا تخلفی شکل بگیرد و بعد آن تخلف در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح می‌شود، بیان کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ متاسفانه در بخش تخریب،‌ جلوگیری و پیشگیری از خلاف کاملا ابتر شده است.همه احکامی که برای یک تخلف در این کمیسیون ذکر شده است،‌ عمدتا اجرا نمی‌شود و این نقطه ضعف کمیسیون ماده ۱۰۰ شده است.

بر اساس گزارش ایلنا، رئیس شورای شهر تهران افزود: باید این موضوع به صورت جدی بازنگری شود و اگر کسی خلاف کرد، قطعا با متخلف برخورد شود تا خلاف اتفاق نیفتد، نه اینکه خلافی انجام شود و بعد پول آن تخلف گرفته شود.

۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
کد خبر: 1888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =