نوروز ۱۴۰۱، پایتخت کشورمان چهره ورزشی به خود می‌گیرد

حسین اوجاقی، سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران با تشریح برنامه‌های نوروز ۱۴۰۱، تهران در سال آتی را ورزشی‌تر از همیشه خواند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، حسین اوجاقی ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه از برگزاری برنامه‌های رقابتی، جشنواره‌ها و کاروان‌های ورزشی و نیز حضور فعال در فضای شهری سخن گفت و اظهار داشت: برنامه‌های پیش بینی شده قبل از نوروز آغاز و تا اواخر فروردین‌ماه سال آتی به طول می‌انجامد.
وی به برخی از برنامه‌های شاخص سازمان متبوع خود برای ایجاد مشارکت حداکثری شهروندان در عرصه ورزش شهروندی اشاره کرد و گفت: گام نخست در فرهنگ‌سازی و ایجاد ارتباط دو سویه با شهروندان، تهیه برنامه‌هایی شاد و مفرح با رویکرد خانواده محور است. بر این اساس، حرکت کاروان ورزشی در مناطق منتخب شهر تهران با برگزاری بیش از ۵۰ نوع فعالیت متنوع ورزشی شامل بازی‌های بومی – محلی، بازی‌های کودک و نوجوان و ... در ۲ فاز زمانی پیش بینی شده است که مرحله اول آن، از ۲۵ تا ۲۸ اسفند ماه و فاز دوم از ۲ تا ۷ فروردین ماه سال آتی اجرا می‌شود.
سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران، در عین حال به برگزاری جشنواره‌های ساخت و پرواز بادبادک‌ها (۱۰ و ۱۱ فروردین در محل برج میلاد)، روز طبیعت (۱۳ فروردین در بوستان‌های مناطق ۲۲ گانه)، دومینو ( یکم تا ۱۳ فروردین در فضای مجازی)، همایش کوهنوردی (۱۱ فروردین در منطقه ۲۲) و مسابقات بازی‌های رایانه‌ای (یکم تا آخر فروردین ماه در فضای مجازی) در قالب برنامه‌های تفریحی ورزشی پیش بینی شده، اشاره کرد.
به گفته اوجاقی، معاونت ورزش آقایان این سازمان نیز برگزاری برنامه‌های رقابتی همچون گل کوچک (۲۲ تا ۲۴ اسفند)، بسکتبال خیابانی (۲۵ تا ۲۷ اسفند)، مسابقات درون ایستگاه‌های ورزش شهروندی (یکم تا ۵ فروردین)، دارت و شوت پنالتی (۵ فروردین)، آمادگی جسمانی (۶ فروردین)، والیبال خیابانی (۷ تا ۸ فروردین)، شطرنج پارکی (۹ فروردین) و تنیس روی میز (۱۰ فروردین) را در سطح مناطق ۲۲ گانه در دستور کار دارد.
همچنین برگزاری رقابت "دوی کوهستان" به میزبانی منطقه ۲۲ در تاریخ ۲۸ اسفند و "تور دوچرخه‌سواری دور تهران" نیز در ۲ مرحله (مرحله اول؛ ۲۰ اسفند ماه از منطقه ۲۲ تا منطقه ۱۳ و مرحله دوم؛ ۱۱ فروردین از منطقه ۱۳ تا منطقه ۲۰) برنامه‌ریزی شده است.
سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران به برنامه‌های ویژه بانوان پایتخت نشین در قالب طرح استقبال از بهار، پیش و پس از نوروز ۱۴۰۱ نیز اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم، بانوان به عنوان محورهای خانواده نقش بسیار مؤثری در نهادینه کردن فرهنگ ورزش در جامعه دارند. بر این اساس، برنامه‌هایی همچون چالش پیاده‌روی شهروندان تحت عنوان "نوروزگام"، مسابقات بومی – محلی با رویکرد خانواده محوری، جشنواره رقابتی خانوادگی در رشته‌های دارت، بهکاپ، آمادگی جسمانی و طناب‌زنی، پیک ورزش در فضای مجازی (تهیه مطالب علمی ورزش در خانه، بازی‌های فکری، تغذیه ورزشی و ...) از یکم تا سیزدهم فروردین ماه سال آتی پیش بینی شده است.
اوجاقی افزود: همچنین پاکسازی شهری (پلو گینگ و پاکسازی بوستان‌ها) و پویش"هر ورزشکار، یک درخت"، طی ۱۵ تا ۲۰ اسفندماه جاری توسط شهروندان ورزشکار ایستگاه‌های صبحگاهی برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام 

۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 18883

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =