پاکسازی رود دره دارآباد در نوروز رودها

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از پاکسازی نمادین رود دره دارآباد با همکاری دانش‌آموزان، انجمن‌های محیط زیستی و گردشگران دوستدار طبیعت تهران خبر داد.

مهرشاد کاظمی در گفت و گو با خبرنگار شهر با اشاره به برگزاری طرح نمادین پاک سازی رود دره دارآباد با همکاری دانش آموزان، انجمن های محیط زیست و طبیعت گردان بیان کرد: روز ۱۹ اسفند در فرهنگ و تمدن ایرانی و باستانی به نوروز رودها معروف است و در گذشته روستائیان در این روز رودها، چشمه ها و نهرها را تمیز می کردند تا مسیر آب به سمت زمین های کشاورزی باز شود.

وی ادامه داد: ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز با الهام از این آئین قدیمی و باستانی اقدام به برگزاری مراسمی برای پاکسازی رود دره دارآباد گرفت.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران اظهار کرد: در این مراسم گروه های مختلف دانش آموزی، انجمن های محیط زیست و همچنین گردشگران دوستدار محیط زیست حضور داشتند.

کاظمی با بیان اینکه در مراسم نوروز رودها مسئول سرای محله دارآباد، مدیر محله نیز حضور داشتند، تاکید کرد: آئین نوروز رودها با همکاری شهرداری منطقه یک تهران و ستاد گردشگری با هدف زنده نگاه داشتن آئین های تاریخی و فرهنگی اجرا شد.

به گفته وی؛ ستاد گردشگری شهرداری تهران در نظر دارد تا این آئین را در سال آینده با حضور شهروندان و دوستداران محیط زیست در تمامی ۷ رود دره شهر تهران برگزار کند؛ امسال سال اول این برنامه بود و فرصت نشد تا اهمیت این طرح را عنوان کنیم؛ ما هفت رود دره داریم و برای هر کدام، باید شهرداری های مناطق کمک کنند و این قبیل کارها می تواند در طول سال ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 18970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =