همکاری شهرداری تهران با شرکت EFIA ترکیه در زمینه استحصال انرژی از پسماند

نمایندگان شرکت EFIA ترکیه ضمن بازدید از دستاوردهای سازمان مدیریت پسماند پایتخت، بر همکاری دو کشور در زمینه انتقال تجربیات خود برای استحصال انرژی از پسماند تاکید کردند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت پسماند؛ در این دیدار نمایندگان حاضر در ابتدا از فعالیت‌های زیست محیطی سازمان در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه شامل خطوط پردازش، سایت تخمیر، هوادهی پسماند، روند تولید کمپوست، سیستم زباله سوز و سایت استحصال گاز متان از پسماند بازدید کرده و سپس  در نشستی که با حضور مدیر عامل، تعدادی از مدیران، معاونین و کارشناسان سازمان انجام شد، به بحث و تبادل نظر در خصوص  شیوه‌های مدیریت بهینه پسماند پایتخت پرداختند.
 
محمدمهدی عزیزی، مدیر عامل سازمان در این دیدار با اشاره به سابقه ارتباطات مدیریت شهری ایران و ترکیه  گفت: با توجه به  اینکه کشور ترکیه در مدیریت پسماند و استحصال انرژی از زباله به موفقیت‌های زیادی رسیده است، مدیریت پسماند پایتخت تمایل دارد از تجربیات فنی و تخصصی ترکیه و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این کشور در حوزه پسماند استفاده کند.

عزیزی با تاکید بر اهمیت  تولید انرژی از پسماند گفت: استحصال انرژی از زباله‌های شهری یکی از راهکارهای تبدیل معضل تولید بی‌رویه پسماند به فرصت بوده که از این طریق علاوه بر دفع زباله و حفاظت از محیط زیست، امکان تولید انرژی از آن و تبدیل آن به برق از طریق گاز متان نیز فراهم می‌شود.

در ادامه این نشست، اکرام ساگلین مدیرعامل هولدینگ EFIA در خصوص مدیریت پسماند در کشور ترکیه با تمرکز بر تولید انرژی از گاز متان در مراکز دفن پسماند توضیحاتی را ارائه داد و در خصوص قیمت خرید برق تولیدی توسط دولت جمهوری اسلامی سوالاتی را مطرح کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تهران ضمن پاسخ به سوالات نمایندگان ترکیه‌ای خواستار ارائه پروپوزال نحوه سرمایه‌گذاری و مشارکت آنها در مجتمع آرادکوه شد. 

نمایندگان شرکت EFIA ترکیه  نیز در ادامه ضمن قول مساعدت مبنی بر تعامل و ارائه پروپوزال در زمینه نحوه همکاری با این سازمان، نظرات و پیشهادهای خود را در خصوص روش‌های بهینه پردازش و دفع پسماندهای شهر تهران ارائه دادند.

در انتهای این نشست مقرر شد طرف ترکیه‌ای ظرف ۱۵ روز پیشنهاد و نحوه مشارکت خود را به سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ارائه کند.

انتهای پیام 

۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸
کد خبر: 18976

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =