راه‌اندازی درمانگاه‌های شرکت شهرسالم در مناطق ۲ و ۱۵ در آینده/افزایش قابل‌توجه بودجه شرکت در سال ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت شهر سالم در نشستی با معاونان و مدیران شرکت گفت که راه‌اندازی درمانگاه در مناطق ۲ و ۱۵ در دستور کار شرکت قرار دارد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شرکت شهر سالم، امیر نورمحمدی در نشستی با معاونان و مدیران شرکت که به مناسبت پایان سال برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، همزمانی آن با طلیعه سال ۱۴۰۱ را موجب خیر و برکت در سال جدید در جهت رفع مشکلات کشور و هم‌وطنان دانست.

وی با اشاره به چالش‌های دوره چهار ماهه مدیریت خود در شرکت شهر سالم گفت: اولین مشکل ما بدهی انباشته‌شده بود. خریدهایی که از ابتدای سال عمدتا به صورت اعتباری انجام شده بود، زمان پرداخت آن در همین ماه‌ها رسید. از سوی دیگر انبار شرکت هم خالی بود. مشکلات مالی در شهرداری نیز مزید بر علت شده بود.

مدیرعامل شرکت شهر سالم ادامه داد: چالش دیگر، منابع انسانی بود؛ البته مسئله، نه کاهش نیروی انسانی است و نه اینکه از سفره‌های همکاران بزنیم. با این حال یک تجمعی از نیروها در ستاد وجود داشت و یک کمبود نیرو در صف. همچنین در ماه‌های نخست برای پرداخت به موقع حقوق و دستمزدها با مشکل مواجه بودیم.

به گفته نورمحمدی، خوشبختانه با تدابیر، پیگیری‌ها و تغییراتی که در معاونت‌ها و مدیران اتفاق افتاد و با زحمات یکایک همکاران، شرکت شهر سالم از بخشی از این مشکلات عبور کرد.

وی اضافه کرد: چالش دیگر، مسائل حقوقی بود که تبعات سنگینی برای شرکت شهر سالم داشت و در شهرداری تهران سابقه نداشت. خوشبختانه از این معرکه نیز که در یک بازه زمانی فشارهایی به شرکت وارد کرد، پیروز خارج شدیم و اکنون این موانع در حال رفع شدن هستند.

نورمحمدی ایجاد درآمدهای پایدار و توسعه فضاهای درمانگاهی را به عنوان دستور کارهای آتی شرکت شهر سالم برشمرد و گفت: در این راستا، جلسات متعددی با شهرداران محترم مناطق تهران داشتیم و بستر مناسبی برای توسعه خدمات به شهروندان در سال آینده ایجاد شد.

وی افزود: بر این اساس برای مناطق ۱۵ و ۲ ایجاد درمانگاه‌های جدیدی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت شهر سالم با اشاره به استفاده از لفظ «قرارگاه» در گفتمان مدیریت جدید شهری و همچنین بیانات اخیر مقام معظم رهبری گفت: منظور از قرارگاه رویکرد نظامی به مدیریت نیست، بلکه نگاه جهادی همراه با حضور میدانی در صحنه است که کارها را از حالت روزمرگی خارج و به سمت بهینه شدن ببرد.

به گفته نورمحمدی، تجربه تشکیل قرارگاه در شهرداری برای حل معضل معتادین متجاهر تجربه موفقی بوده و شرکت شهر سالم هم باید در سال آینده به سمت تشکیل قرارگاه‌های ویژه برای حل بعضی از معضلات برود.

وی با اشاره به برنامه‌های جدید شرکت شهر سالم در بخش‌های بهداشت و درمان و نظارت مستمر برای اجرای دقیق آن از سوی مراکز در سال آینده خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال هزینه‌های بهداشتی و درمانی در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری افزایش قابل توجهی پیدا کرد. به طوری که با زحمات و پیگیری‌های همکاران اعتبار شرکت شهر سالم از ۲۷۰میلیارد تومان به ۴۰۰میلیارد تومان افزایش یافت. این البته هنوز کافی نیست اما قطعا تا حد زیادی راهگشا خواهد بود.

مدیرعامل شرکت شهر سالم با اشاره به تعامل خوب شرکت با دانشگاه‌های علوم پزشکی پایتخت ادامه داد: البته من نمی‌خواهم همه مشکلات را به مسائل اقتصادی گره بزنم. ما می‌توانیم با نگاه تحول‌گرا مسائل را مدیریت کنیم.

وی افزود: شهردار محترم تهران پزشک و متخصص هستند و این ظرفیت خوبی برای ما است چراکه بسیاری از موضوعات بهداشت و درمان را بیشتر و بهتر از ما می‌دانند و رهنمودهای ایشان برای شرکت شهر سالم راهگشای ما بوده است.

نورمحمدی در پایان گفت: مدیریت اقتصادی بخش‌های مختلف باید به سمت رویکرد هزینه-درآمد و ایجاد درآمدهای پایدار حرکت کند. با مجوزهایی که در حال پیگیری آن هستیم، این ظرفیت در معاونت پیشگیری و بهداشت بیش از دیگر بخش‌ها وجود دارد و امیدواریم دیگر بخش‌های شرکت هم به این امر مهم اهتمام داشته باشند.

در ادامه این مراسم که به همت مدیر و تیم کارشناسان روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت شهر سالم برگزار شد، از فاطمه مسعودی، معاون سابق برنامه‌ریزی که به مقام بازنشستگی نائل آمده است، تقدیر شد.

انتهای پیام

۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
کد خبر: 19044

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =