شهروندمداری سطح مشارکت مردم را افزایش می‌دهد

شهردار منطقه ۱۷ در مراسم کوچه تکانی گفت: یکی از برنامه‌های مهم شهرداری تهران، بحث شهروندمداری است و بهتر است به جای شهرداری‌محوری به سمت شهروندمداری حرکت کنیم تا سطح مشارکت‌پذیری به حد اعلاء برسد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، مراسم کوچه تکانی به دستور شهردار تهران امروز صبح دوشنبه ۲۳ اسفندماه در محلات پایتخت برگزار شد. این مراسم در منطقه ۱۷ با حضور رضا شنگی شهردار منطقه، مدیران شهری، نماینده سازمان پسماند شهرداری تهران، ناظر عالی پارک ها و فضای سبز شهر تهران، همیاران بازیافت، دوستداران محیط زیست و کارگران نیروی انسانی خدمات شهری و فضای سبز منطقه، در محوطه باز کتابخانه عمومی معراج واقع در محله زمزم برگزار شد.

در این مراسم شهردار منطقه ۱۷ با گرامیداشت یاد و خاطره ۴ هزار شهید منطقه گفت: با توجه به اینکه روز گذشته روز شهید بود، به همین جهت از شهدای منطقه ۱۷ برای خدمت رسانی بی منت و نوکری مردم در این منطقه که مردم خوب و شهید پروری دارد، کمک می گیرم.

وی با  اشاره به برنامه امروز که طرح کوچه تکانی نام گذاری شده است، تصریح کرد: عنوان زیبایی برای این طرح در نظر گرفته شده که در حال انجام در سطح شهر تهران است. با اجرای طرح استقبال از بهار با کمک همه و با وفاق و همدلی، شهری زیبا، پاک و آراسته برای شهروندان عزیز تدارک می بینیم تا در ورود به ماه مبارک رمضان، محله های منطقه ۱۷ سرشار از شکوفایی و شکوه و عظمت باشد.

شنگی افزود: با این اقدامات، فضایی فراهم می شود تا شهروندان با آرامش و همدلی در شهر زندگی کنند. یکی از رویکردهای شهردار تهران که در سیاست های ۱۲ گانه خود دارند و یکی از برنامه های مهم شهرداری تهران، بحث شهروندمداری است و بهتر است به جای شهرداری محوری به سمت شهروندمداری حرکت کنیم تا سطح مشارکت پذیری به حد اعلاء برسد.

شهردار منطقه دارالهشدا اظهار کرد: مردم در تک تک محلات و کوچه ها به کمک مدیریت شهری بیایند و برای نظافت شهر و ماموریت ها، به ما کمک کنند و حمایت لازم داشته باشند تا شهر بیش از پیش تمیز، پاکیزه، آراسته و متفاوت تر از قبل شود تا زندگی خوبی در کنار همدیگر داشته باشیم.

شنگی ضمن تشکر از تمام همکاران خود، گفت: از  همه همکاران که در بحث بازپیرایی و نظافت محلات خدمت رسانی می کنند، تشکر می کنم. طرح استقبال از بهار از ۱۵ اسفندماه آغاز شده، همچنین در آستانه بهار معنویت نیز قرار داریم و نیازمند همت و کار جهادی در سطح منطقه هستیم تا شهر را برای بهار طبیعت و معنویت آماده کنیم.

گفتنی است؛ مراسم کوچه تکانی امروز در ۳ محله شاخص منطقه ۱۷ از جمله محله یافت آباد(محله صبا) خیابان پیغمبری واقع در ناحیه ۱، محله زمزم خیابان متین واقع در ناحیه ۲ و در محله باغ خزانه خیابان تهمتن واقع در ناحیه ۳ انجام شد که محله زمزم در ناحیه ۳ به عنوان محله شاخص این مراسم انتخاب شد.

در این مراسم که از ساعت ۹ صبح آغاز شده و تا ساعت ۱۴ ادامه دارد، بالغ بر ۱۰۰ کارگر نیروی انسانی خدمات شهری و فضای سبز، در تمام کوچه پس کوچه ها و خیابان های محله زمزم که به عنوان محله شاخص انتخاب شده است، اقدام به عملیات رفت و روب،  شست و شو و نظافت، لایروبی و آبشویی انهار، رنگ آمیزی جداول و مخازن، تعمیر مخازن، پاکسازی دیوارها، پاکسازی کانیب ها، آموزش کوچه به کوچه بازیافت، توزیع پلاستیک و کارتن پلاست، طعمه گذاری برای موش ها، کند و کوب فضای سبز و کاشت نهال می کنند.

انتهای پیام/

۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 19087

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =