استقرار ۲۵۰۰ آتش نشان برای چهارشنبه سوری در ۴۰۰ نقطه پایتخت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به آماده‌باش نیروهای عملیاتی این سازمان در چهارشنبه‌سوری، اعلام کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ آتش نشان از امروز (دوشنبه) در ۴۰۰ نقطه شهر مستقر می شوند.

به گزارش شهر، مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره استقرار آتش نشانان در سطح تهران، گفت: در شب چهارشنبه آخر سال بیش از ۲۵۰۰ آتش نشان در نقاط پر ازدحام شهر از جمله خیابان ها و میادین، بوستان ها و پارک ها مستقر می شوند.

وی با بیان اینکه استقرار آتش نشانان در تهران هم اکنون آغاز شده است، افزود: یک هزار آتش نشان در شیفت به همراه یک هزار و ۵۰۰ آتش نشان که در استراحت هستند، فراخوان شدند و در ایستگاه‌ها و نقاط پر ازدحام شهر تهران مستقر و آماده تامین ایمنی شهروندان در مراسم چهارشنبه سوری هستند.

مدیرعامل آتش نشانی شهر تهران ادامه داد: آتش نشانان به همراه ۴۰۰ خودرو سبک و سنگین تامین کننده ایمنی شهروندان خواهند بود و در صورتی که شهروندان نیاز به خدمات داشته باشند، می‌توانند با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند.

به گفته وی؛ استقرار ویژه آتش‌نشانان در میادین و اماکن پر ازدحام از حوالی ساعت ۱۶ روز سه شنبه آغاز و تا زمان عادی شدن وضعیت معابر ادامه خواهد داشت.

داوری خاطرنشان کرد: از ظرفیت خودروهای عملیاتی شهرداری، تانکرها و خودروهای واترجت هم در صورت نیاز و بروز حوادث استفاده خواهد شد.

وی از شهروندان خواست که در این وضعیت کرونایی مثل سال گذشته که همکاری بسیار خوبی داشتند، امسال هم پای کار ایمنی شهر خود باشند و در جمع کوچک و خانوادگی این جشن را برگزار کنند.

وقوع دو حادثه مواد محترقه در تهران 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران با بیان اینکه این احتمال وجود دارد که شب چهارشنبه آخر سال، نسبت به دو سال اخیر متفاوت‌تر باشد، گفت: تاکنون دو مورد حادثه انفجار مواد محترقه داشتیم که این دو حادثه چهار مصدوم برجا گذاشت.

وی تاکیدکرد: مراسم چهارشنبه آخر سال با توجه به استفاده از انواع ترقه و امثال آن جایگاه جشن خود را مثل سال‌های قبل ندارد و هر سال شاهد مصدومیت و تلفات جانی تعداد زیادی از همشهریان هستیم و به همین مناسبت از همه هموطنان می‌خواهم در شرایطی که کرونا فشار زیادی را به خانواده‌ها و مراکز درمانی وارد کرده، با سهل‌انگاری در این روز بار مضاعف دیگری را تحمیل نکنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر: 19102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =