اجرای ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی به مناسبت نیمه شعبان در پایتخت

معاون سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ویژه‌برنامه‌های نیمه شعبان این سازمان را با عنوان «صبح امید» ‌تشریح کرد.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری در تشریح برنامه‌های این سازمان در ایام نیمه شعبان گفت: این برنامه‌ها با محوریت ترویج فرهنگ انتظار موعود و مهدویت، افزایش آگاهی تاریخی مردم نسبت به حضرت ولی عصر(عج) و ترویج فضای شادی اجتماعی با عنوان «صبح امید» در اعیاد شعبانیه به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

وی افزود: آلبوم موسیقی با عنوان « انتظار» به مناسبت اعیاد شعبانیه توسط معاونت هنری سازمان تولید و همزمان با نیمه شعبان در فضای مجازی منتشر می‌شود. همچنین محصولاتی با موضوع حضرت ولی عصر(عج) تولید و به عنوان هدیه به مسافران نوروزی اهدا می‌شود. بسته فرهنگی «راه نشانم بده» در میان خانواده‌هایی توزیع می‌شود که با خودروهای سواری در حال سفر نوروزی هستند و شامل آویز خودرو با نام حضرت مهدی(عج)، مجموعه پادکست با موضوع مهدویت و کتاب داستان ویژه کودکان است. درباره محتوای این پادکست‌ها نیز مسابقه برگزار می‌شود و به ۱۴ نفر از برگزیدگان تور خانوادگی مشهد مقدس اهدا می‌شود. 

فاطمیان‌پور با اشاره به برگزاری جشنواره «دنیای زیبای من» گفت: دومین دوره از جشنواره نقاشی «دنیای زیبای من» به صورت ورکشاپ دوشنبه ۲۲ اسفند از ساعت ۱۴ تا ۱۸  در فرهنگ‌سرای ولاء برگزار شد. این مسابقه با هدف تصویرسازی نوجوانان از دنیای خالی از هرگونه بدی به عنوان نمادی از زمان ظهور حضرت صاحب الزمان(عج)اجرا می‌شود. نوجوانان۱۳تا۱۸سال می‌توانند با موضوع امید به آینده و ترسیم دنیای بدون فقر،گرسنگی،خشونت و جنگ در عصر ظهور(جهان خالی ازبدی) در این جشنواره شرکت کنند. در پایان با داوری آثار به برگزیدگان جوایز نقدی اهدا می‌شود.

وی در ادامه گفت: «کاروان نسیم ظهور» با هدف راه اندازی کاروان شادی در ایام منتهی به نیمه شعبان و با اجرای سرود، مولودی خوانی، جشن و مسابقه در خیابان‌های شهر تهران اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در ادامه تصریح کرد: «پویش دعای فرج» در سه روز منتهی به میلاد حضرت مهدی(عج) از مراکز سازمان پخش می‌شود و استوری آن در اینستاگرام مراکز منتشر می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین ویژه‌برنامه جان جهان با اجرای نمایش شعر و نمایشواره با موضوع مهدویت در سالن مطهری فرهنگ‌سرای خاوران برگزار می‌شود. 

انتهای پیام

۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 19122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =