مشکلات انتشار اوراق مشارکت شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۰ حل شد

مشکلات انتشار اوراق مشارکت شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۰ با پیگیری‌های ویژه شهردار تهران و رییس مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران و حمایت معاون اول رییس جمهور حل شد.

به گزارش شهر و به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، با پیگیری‌های ویژه شهردار تهران و رییس مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران و حمایت معاون اول رییس جمهور، مشکلات انتشار اوراق مشارکت شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۰ حل شد.

پس از برگزاری چند جلسه و مکاتبات متعدد علیرضا زاکانی، شهردار تهران و رییس مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با محمد مخبر معاون اول رییس جمهور، مشکل عاملیت بانک شهر جهت انتشار اوراق مشارکت شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۰ به مبلغ هشتاد هزار میلیارد ریال مرتفع و با دستور قاطع معاون اول رییس جمهور و حمایت رییس کل بانک مرکزی، مجوز انتشار این اوراق توسط بانک شهر صادر شد.

به دلیل معضلات باقیمانده از دوران مدیریت شهری قبلی و حجم بدهی‌های بالای شهرداری‌ها به بانک شهر، تا اسفندماه سال جاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی با عاملیت انتشار اوراق مشارکت شهرداری‌های کلانشهرها موضوع بند "ه" تبصره "۵" قانون بودجه سال ۱۴۰۰ توسط بانک شهر، مخالفت کرده بود که این موضوع باعث محرومیت شهرداری‌های کلانشهرها از این فرصت می شد، ولیکن با  دستور ویژه شهردار تهران که ریاست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران را هم برعهده دارد، مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران ماموریت یافت تا با انجام رایزنی و مکاتبات مختلف، این معضل را مرتفع کند.

در پایان با دستور قاطع معاون اول رییس جمهور که حمایت از شهرداری‌ها را در برنامه اصلی دولت قرار داده است، بانک مرکزی موظف به حل موضوع شد و در روز دوشنبه ۲۳ اسفندماه، اولین مجوز برای شهرداری شهر مقدس مشهد را صادر کرد.

انتهای پیام

۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 19150

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =