لزوم جذب حداکثری زنان و جوانان در فعالیت فرهنگی مساجد

شهردار منطقه ۱۲ از برگزاری سیزدهمین برنامه ملاقات مردمی در مساجد این منطقه با حضور سیدمحمد آقامیری، عضو شورای اسلامی شهر تهران خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، شامگاه روز دوشنبه ۲۳ اسفندماه، سیزدهمین برنامه ملاقات مردمی در مساجد منطقه ۱۲ با حضور سیدمحمد آقامیری، عضو شورای اسلامی شهر تهران، امیر یزدی، شهردار منطقه، معاونان، شهرداران نواحی و جمعی از شهروندان در مسجد حوری بلوار قیام واقع در ناحیه ۵ این منطقه برگزار شد.

در این برنامه، آقامیری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، ولادت حضرت علی‌اکبر (علیه‌السلام) و روز جوان از حضور جوانان در مسجد حوری ابراز خرسندی کرد و گفت: اینکه در مساجد، صدای شور و نشاط جوانان شنیده شود، مایه مباهات است و باید جوانان اهل مسجد را دریابیم و در جذب آنها به فضاهای فرهنگی و مذهبی نظیر مسجد بیشتر بکوشیم.

وی با تأکید بر اینکه مسجد باید پایگاه اجتماعی مردم باشد، افزود: ضروری است مساجد به‌ویژه در حوزه آموزش فعال‌تر شوند؛ مثلاً در امر خانواده و نقش محوری مادر، سرفصل‌های آموزشی بسیاری وجود دارد که بهترین جا برای ارائه آنها مساجد هستند. هم‌اکنون مشاوران خوبی برای ارائه این آموزش‌ها وجود دارند که با استفاده از ظرفیت مساجد می‌توانند در این مورد نقش ایفا کنند و بسیار پسندیده است که بانوان ما حضور پررنگ‌تری در مساجد پیدا کنند.

در ادامه یزدی، شهردار منطقه با اشاره به تقارن آغاز قرن جدید با اعیاد شعبانیه گفت: این اتفاق مبارک را به فال نیک می‌گیریم و ان‌شاءالله به برکت این ایام، سال آینده سال حل مشکلات مردم و کشور و رونق و سرافرازی برای همگان باشد. خدا را شاکریم که از نعمت ولایت فقیه در این مملکت بهره‌مندیم که به سبب وجود پربرکت ایشان، اقتدار نظام جمهوری اسلامی را شاهد هستیم.

وی سپس در مورد جلسات ملاقات مردمی در مساجد این منطقه توضیح داد: با رهنمودهای اعضای محترم شورای شهر، شهردار محترم تهران، خوشبختانه امروز محوریت برنامه‌های ما در شهرداری، مساجد هستند و تلاش ما بر این است که اقداماتمان را در مساجد ساماندهی کنیم.

جلسه ملاقات مردمی سپس با طرح مسائل و درخواست‌های تعدادی از شهروندان ادامه پیدا کرد و به این درخواست‌ها رسیدگی شد.

انتهای پیام 

۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 19182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =