ایجاد تمهیدات لازم برای احداث ۷هزار واحد مسکونی؛ بهار ۱۴۰۱/امیدواریم دغدغه مردم را در حوزه مسکن کاهش دهیم

شهردار تهران با بیان اینکه امیدواریم دغدغه مردم را در حوزه مسکن کاهش دهیم، گفت: شهرداری خود را مکلف می داند در بازار مسکن و قیمت مسکن ورود جدی و نقش آفرینی اساسی داشته باشد. این کار نویدی برای حرکت های جهادی است که مسیر آسایش و آرامش بیشتر برای مردم خواهد بود.

 به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در آیین کلنگ زنی طرح تامین مسکن جایگزین گودنشینان باغ آذری- سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰- با تبریک میلاد منجی عالم بشریت امام زمان (عج) و تقارن آن با بهار طبیعت گفت: کاری که امروز آغاز می شود حاوی پیام های مختلفی است؛ پاسخ معتبر به ایجاد عدالت در تهران و نزدیک کردن فاصله شمال و جنوب است. هم معطوف به الگوسازی و محله سازی است که با اولویت دادن به نوسازی بافت فرسوده درصددیم الگویی در این نقطه بسازیم و هم معطوف به ایمنی بخشی به این بافت هاست. لذا باید این کار بزرگ را که در سه منطقه ۱۶ و ۴ و ۵ با هم آغاز می شود، تبریک گفت.

تخصیص ۶۵ درصد حقوق مستاجران به اجاره بها

وی افزود: مسکن یکی از موضوعاتی است که ‌در تهران محل صدمه زدن به معیشت و سبد زندگی مردم است. در تهران  اگر فردی مسکن نداشته باشد ۶۵ درصد حقوقش باید به مسکن برای اجاره اختصاص داده شود و اگر در طلب خریدن مسکن باشد با شرایط فعلی حدود ۷۰ سال زمان می برد.

زاکانی ادامه داد: از آنجایی که در شهرداری از ابتدا اذعان داشتیم که نمی توانیم نسبت به نیازهای جامعه و شهروندان بی تفاوت باشیم، توجه به حوزه مسکن مورد عنایت قرار گرفت. همچنین الگویی را در حوزه های مختلف دنبال کردیم که آن تشکیل قرارگاه های عملیاتی بود. 

جمع آوری و ساماندهی بالغ بر ۶۳۰۰ معتاد متجاهر از مناطق ۷ گانه

شهردار تهران اضافه کرد: مثلا در حوزه اجتماعی بنا شد همتی  توسط همه نهادها صورت بگیرد. حاصل این قرارگاه این بود که بالغ بر ۶۳۰۰ معتاد متجاهر از مناطق ۷ گانه جمع و در کمپ ها جایگزین شدند که این مسیر ادامه دارد. 

زاکانی عنوان کرد: وقتی بنا شد در راستای اراده ای که در کشور است سالانه  یک میلیون مسکن ساخته شود، در تهران تفاهم نامه ای را با وزارت راه امضا کردیم و قدرالسهم خود را با وجود اینکه در جهش مسکن وظیفه ای نداشتیم، پذیرفتیم تا بتوانیم در نوسازی بافت فرسوده، مسکن سازی و فقرزدایی در بافت فرسوده و در نهایت تغییر چهره شهر و  ماحصل آن افزایش ایمنی و پایداری شهر موثر باشیم.

ایجاد تمهیدات لازم برای احداث ۷هزار واحد مسکونی در بهار ۱۴۰۱

شهردار تهران یادآور شد: مفتخریم که همه این امور را دنبال کردیم و سهم ۱۰ هزار واحدی با همکاری بیناد مسکن رقم خورد. مرحله اول آن در این سه نقطه احداث بیش از ۳ هزار واحد مسکونی است و برای ۷ هزار واحد الباقی قبل از خرداد سال آینده تمهیدات لازم انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: لذا باید برای تامین ایمنی و تغییر چهره شهر در این ۱۸۰هزار واحد در نظر گرفته شده یک شیوه جدید داشته باشیم که سرانه های خدماتی هفت گانه نیز در آنها فراهم باشد.

زاکانی اظهار داشت: امیدواریم دغدغه مردم را در حوزه مسکن کاهش دهیم. شهرداری خود را مکلف می داند در بازار مسکن و قیمت مسکن ورود جدی و نقش آفرینی اساسی داشته باشد.  این کار نویدی برای حرکت های جهادی است که مسیر آسایش و آرامش بیشتر برای مردم خواهد بود.

گفتنی است همزمان با این آیین، آیین کلنگ زنی پروژه مسکونی افق اکباتان نیز در منطقه ۵ انجام شد.

انتهای پیام/

۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 19183

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =