عزم شهردار تهران برای نوسازی بافت فرسوده/پروژه احداث مسکن در منطقه۱۶ جزو پروژه های فاخر است

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آغاز عملیات عمرانی ۳هزار مسکن به صورت همزمان در مناطق ۴، ۵ و ۱۶ شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، اکبر نیکزاد در مراسم کلنگ زنی طرح تامین مسکن جایگزین گودنشینان باغ آذری در منطقه ۱۶ تهران با اشاره به آغاز عملیات عمرانی ۳هزار مسکن به صورت همزمان در مناطق ۴، ۵ و ۱۶ تهران گفت: این پروژه در سه نقطه از شهر تهران به صورت همزمان آغاز می شود که کلنگ زنی در مناطق ۴ و۵ با حضور شهرداران مناطق و معاونان بنیاد مسکن  و در منطقه ۱۶ با حضور شهردار تهران و به صورت بر خط با دو منطقه دیگر انجام شد.

وی ضمن تشکر از تمام افرادی که در مسئولیت های مختلف کمک کردند تا این پروژه ها به مرحله اجرا برسد، افزود: این پروژه ها براساس توافق شهردار تهران با رئیس جمهور مبنی بر ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در تهران، اجرایی می شود که از این تعداد؛ ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برعهده بنیاد مسکن گذاشته شده است.

رئیس بنیاد مسکن ادامه داد: شهردار تهران به همراه معاون شهرسازی و معماری اش در یک اقدام انقلابی قرارگاه مسکن را در شهر تهران راه اندازی کرده است. این قرارگاه به معنای واقعی جهادی است که با حضور دستگاه های مختلف جلساتی را برگزار کرده است تا بخشی از این پروژه با محوریت بنیاد مسکن، امروز کلنگ زنی شود.

 وی یادآور شد: طبق برنامه ریزی های انجام شده تا آخر خردادماه۱۴۰۱ حدود ۷هزار واحد دیگر نیز باید توسط بنیاد مسکن به مرحله کلنگ زنی برسد.

نیکزاد با بیان اینکه در کار جهادی اجرای هر پروژه ای باید زمان معینی داشته باشد، تاکید کرد: امیدواریم با همکاری شهرداری عملیات اجرایی ۷هزار واحد نیز آغاز شود تا در نهایت ۱۰هزار واحد از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه توسط مهندسان مشاور قوی در چندین جلسه بررسی شده و جزو پروژه های فاخر و دارای سرانه های هفتگانه خدماتی است، افزود: شاه بیت کار ما این بود که در نظر بگیریم یکی از مدیران در این پروژه ها قرار است ساکن شوند.

رئیس بنیاد مسکن بیان کرد: در پروژه باغ آذری نوسازی بافت فرسوده اتفاق می افتد. تهران پایتخت ایران اسلامی است و وجود این میزان بافت فرسوده در شان پایتخت نیست.

نیکزاد یادآور شد: همه شاهد عزم شهردار تهران در نوسازی بافت فرسوده هستیم. مکان پروژه باغ آذری در خدمت خدمات شهرداری بوده است که با برنامه ریزی انجام شده این بخش از شهرداری دچار مشکل نمی شوند. این در حالی است که پروژه افق اکباتان با حوزه حمل و نقل عمومی در ارتباط است و مجری این طرح در پروژه خط ۴ مترو تهران است.

تمامی تسهیلاتی که در قانون جهش تولید مسکن مصوب شده در این پروژه قابل استفاده است

به گزارش شهر، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران نیز با اشاره به امکان استفاده از تسهیلات بافت فرسوده وزارت راه و شهرسازی در قالب طرح جهش مسکن برای ساکنان گود آذری گفت: کار ارزشمندی در تهران انجام شد. با این برنامه ریزی پروژه فاخری در شهر تهران انجام می شود. تمامی تسهیلاتی که در قانون جهش تولید مسکن مصوب شده در این پروژه قابل استفاده است.

نیکزاد ادامه داد: شهرداری در بحث صدور پروانه همکاری کرده است و زمین را در اختیار این طرح قرار داد و با انجام کارشناسی های لازم  تهیه نقشه ها انجام شده و به تصویب کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی مسکن رسیده بنابراین امروز  پروژه کلنگ زنی شد.

انتهای پیام/

۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
کد خبر: 19186

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =