رکن اصلی کار در مدیریت بحران مردم هستند

شهردار تهران مردم را رکن اصلی کار در مدیریت بحران برشمرد و گفت: اگر مردم آموزش ببینند و از داشته‌های خود استفاده کنند می‌توانند آسیب ها را به حداقل برسانند. درواقع بخش دیگر ماجرا چیزی است که در متن جامعه رقم می‌خورد. باید همه داشته‌ها را گسیل بداریم تا مردم با هم‌افزایی در اضطرارها از متن جامعه به یکدیگر کمک کنند.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در دومین نشست ستاد ویژه مدیریت بحران کلانشهر تهران - سه شنبه۲۴ اسفند ۱۴۰۰- گفت: موضوعات مهمی در جلسه مطرح شد و کلیدی ترین موضوع شناخت عرصه و تعیین ماموریت های بین بخشی و هم افزایی برای انجام عملیات موثر برای نیازها در بحران است. مقدمه کار هم پیشگیری است تا در هر بحرانی خسارت ها به حداقل برسد.

وی مردم را رکن اصلی کار در مدیریت بحران‌ها برشمرد و افزود: اگر مردم آموزش ببینند و از داشته‌های خود استفاده کنند می توانند آسیب ها را به حداقل برسانند؛ در واقع بخش دیگر ماجرا چیزی است که در متن جامعه رقم می خورد. باید همه داشته ها را گسیل بداریم تا مردم با هم افزایی در اضطرارها از متن جامعه به یکدیگر کمک کنند.

زاکانی عنوان کرد: هوشمندسازی و مواجهه هوشمند با مخاطرات دیگر بحث مهمی است که با این کار می توانیم به بهترین نحو بیشترین اثر را در  نقطه مورد نیاز داشته باشیم. امکان ما در حد تامین همه نیازها نیست، بنابراین این نکته که این امکان را کجا مصرف کنیم تا بهترین نتیجه را داشته باشد، اهمیت پیدا می کند.

شهردار تهران اظهار کرد: از اعتماد وزیر کشور تشکر می کنم و توفیق مکرر در این عرصه را برای رئیس جدید مدیریت بحران کشور آرزومندم. همچنین از ریاست سابق این سازمان نیز  صمیمانه تشکر می کنم؛ امیدواریم با توجه به سه جزء اصلی در حوزه بحران یعنی شناخت عرصه بحران و مخاطرات، نقش مردم و هوشمندسازی و پیوستگی اطلاعات به هم، بهترین گزینه را در وقت مقتضی انتخاب کنیم.

انتهای پیام/

۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
کد خبر: 19191

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =