۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 19204

در ستایش امام موعود و روزگار نو

محمدجواد خسروی-شهردار منطقه ۹
در ستایش امام موعود و روزگار نو

نوورز ۱۴۰۱ حال و هوایی متفاوت دارد. تقارن شعبان و فروردین تقارنی زیبا و معنادار است؛ انتظار امام عصر (عج)، عرفانی‌ترین لحظات زندگی شیعیان را شکل داده است. انتظار برآمدن روزگار عدل و خوبی مطلق، بخشی از اندیشه آرمانگرای انسان ایرانی است.

اینک که تاریخ لحظه ای خاص از تلفیق و تقارن دو عید بزرگ و خاص برای ایرانیان بوجود آورده است، بر ما واجب است قدر این لحظه خاص را بدانیم؛ شیعه روایتی ایرانی از اسلام است که عنصر امامت، انتظار، شهادت، مهدویت، عدالت در مرکز آن قرار دارند. با تاسی به این دو مفهوم مرکزی هویت ایرانی- انتظار مهدوی و نوروز باستانی-  امید می رود سال ۱۴۰۱ سال فروانی خیر و برکت، حکمرانی آرامش و صلح و تثبیت امنیت و عدالت باشد.
-    شهر تهران اگرچه روزگار سختی گذراند؛ اما ناامید نشد و نیست؛ امید در رگ های شهر موج میزند؛ شهر تهران، در کشاکش روزهای سخت گذشته و امید به آینده روزگار میگذراند. شهروندان نیز با امید رهایی از کرونا و بازگشت رونق اقتصادی، و شور زندگی اجتماعی به فرداها نگاه می کنند. چشم امید بسیاری از مردم به مدیرانی است که با رویکرد خدمت جهادی و  عدالت بر مسند مدیریت شهری نشسته اند.
-    امید دارم سال نو فصل همدلی، همراهی و هم آوائی باشد؛   با همدلی، هم آوائی  و هم آهنگی می توان شهر را از رخوت، رکود و تورم نجات داد. رخوت ناشی از کرونا در کنار تورم انواع بحرانهای محیطی زیستی، مسکن و آسیب های اجتماعی پایتخت را در موقعیتی سخت قرار داده است. اما با همراهی و همدلی می توان بر همه سختی ها غلبه کرد، و برترین اهداف را بدست آورد. نگاهی به تاریخ معاصر ایران، اثباتی بر این مدعا است که در زمانه ی عسرت و سختی ها، با اجماع و اتحاد توانستیم بر محدودیت ها غلبه کرده و بر بلندای افتخار بایستیم؛ دفاع مقدس گوشه ای از تجربه ی ما ملت ایران است که با رجوع به آن میتوان درس ها آموخت؛ درس هایی از اتحاد و اعتماد تا مدیریت جهادی.
-    ایمان دارم در سال جدید ایران اسلامی مان جانی دوباره می گیرد؛ دوباره برمی خیزد؛ و با همه توانش سرودی خواهند خواند از جنس زندگی! هوای شهر پر شود از زندگی، سینه مالامال از شادی شود...!
-    ما در مجموعه مدیریت شهری برآن شدیم تا به نو کردن ماه بر بام شویم؛ دست در دست هم و با مشارکت و حضور صاحبان اصلی شهر – مردم-  چراغی نو برافروزیم و آینده ای روشن تر را برای ساکنین شهر تهران تصور کنیم.   روشن تر از روزهای سپری شده...!
-     امید دارم  به برساختن بهترین فرداها؛ فردایی که قله ی رفیع عدالت و برابری از هر گوشه شهر نمایان باشد همتراز دماوند...!
-    امید دارم به داشتن شهری که در آن عدالت حکم می کند، عدالت اجرا می کند، عدالت نظارت می کند؛ و در یک کلام عدالت زندگی با شرافت، سعادت و کرامت انسان ها را تضمین می کند.

یاد امام زمان، آرامشی طوفانی است؛ انتظار آمدن بهار زندگی پس از روزگار سخت و سوزناک زمستان، به انسان قوت و انگیزه می بخشد...و چه لذت بخش است فرج بعد از شدت؛   گشایش پس از سختی؛ وصال پسا انتظار... اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
به امید پایداری زندگی، برکت و سلامت همه در سال نو و روزگار نو؛
شنیده ام که می آید کسی به مهمانی /کسی که سبزتر است از هزار بار بهار/ کسی شگفت کسی آن چنان که می دانی/ کسی که نقطه آغاز هرچه پرواز است / تویی که در سفر عشق خط پایانی...
                                                                                              

۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 19204

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =