اجرای بیش از صد برنامه استقبال از بهار در منطقه ۱۷

در آستانه فرارسیدن نخستین سال قرن جدید و تقارن نوروز ۱۴۰۱ با اعیاد خجسته شعبانیه، بیش از یک صد برنامه در منطقه ۱۷ برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، رضا شنگی شهردار منطقه با اشاره به اجرای بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه به مناسبت استقبال از بهار در این منطقه گفت: همزمان با شب میلاد امام سجاد(ع) سلسله نشست های جهاد تبیین در مساجد منتخب سطح منطقه و محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز نوجوان منطقه در مسجد چهارده معصوم(ع) برگزار شد. 

وی افزود: به مناسبت ولادت با سعادت اسوه ایثار و شهادت حضرت سید الشهداء(ع) و روز پاسدار، مراسم جشنی با همکاری فرهنگسرای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جوار روضه الشهدای بهاران و مراسم دیگری با همکاری کنگره سرداران و ۴۰۰۰ شهید منطقه ۱۷ در میدان ابوذر منطقه برگزار شد که در این مراسم از جمعی از پاسداران منطقه تقدیر شد.

شهردار منطقه ۱۷ تصریح کرد: تجلیل و تکریم خانواده معظم ایثارگران و شهدا از جمله برنامه هایی بود که به مناسبت ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) در سطح محلات منطقه برگزار شد. همچنین در شب میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان و با همکاری سرای محلات نواحی ۱ و۳، دو مراسم جشن با حضور پرشور شهروندان در باغ راه حضرت فاطمه(س) و محله آذری همراه با برنامه های متنوعی همچون آتش بازی، اجرای گروه های سرود  و هنرنمایی گروه موسیقی آذری بهارستان برپا شد.

شنگی با اشاره به ویژه برنامه های هفته درختکاری اظهار کرد: به مناسبت هفته درختکاری، بیش از ۵۰۰ اصله نهال به دست مددجویان بهبود یافته، کودکان کار مرکز پرتو، پیشکسوتان ورزشی و مربیان و قهرمانان ورزشی با نام و یاد شهدای مدافع سلامت غرس شد.

وی با اشاره به برپایی کاروان های شادی در این ایام گفت: مصادف با اعیاد خجسته شعبانیه، کاروان های «مهربانی و لبخند» با هدف ایجاد روحیه و تقویت فضای نشاط معنوی با بهره گیری از آموزه های اسلامی در معابر و نقاط محوری منطقه برپا و آسمان دارالشهدای تهران در این شب های فرخنده نورافشانی شد.

شهردار منطقه ۱۷ به اجرای برنامه های آموزش محور در خصوص چهارشنبه سوری، تصریح کرد: با همکاری گروه های دوام و ایمنی سرای محلات جشنواره آموزشی «بهار ایمن» و «احیاء سنت های چهارشنبه سوری» همراه با اجرای گروه های عروسکی در مدارس و سرای محلات برگزار شد و نکات آموزشی لازم جهت پیشگیری از مخاطرات چهارشنبه سوری به دانش آموزان و کودکان آموزش داده شد.

شنگی به برنامه های دیگر که در این  ایام برگزار شد، اشاره و  اظهار کرد: در این ایام نشست صمیمانه شهردار منطقه با ائمه جماعات با حضور حجت الاسلام صادق زاده رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری، اجرای پویش «نفس های تازه در شهر» (هر نوزاد یک درخت) و «ایوان های زیبای من»، برپایی ورکشاپ هنری «هفت سین نوروز» در مجموعه فرهنگی ورزشی شهربانو، برپایی بازارچه دست آفریده های بانوان کارآفرین منطقه، برگزاری مسابقات متنوع ورزشی برگزار شد.

وی در ادامه گفت: دیگر برنامه های استقبال از بهار که توسط معاونت امور فرهنگی اجتماعی منطقه برگزار شد، شامل همایش ورزشی پلوکینگ در بوستان های آلاله، بهاران و معلم، اجرای ویژه برنامه های سلامت محور در قالب بازدید از خانواده های دارای فرزند معلول، اختصاص غرفه به اعضای کانون معلولین در بازارچه های خوداشتغالی، توزیع بسته های حمایتی بین نیازمندان، برگزاری مسابقات کتابخوانی «شمیم مهدوی»، و مسابقه دل نوشته ای به امام زمان (عج)، اهدا بسته های حمایتی، کفش و البسه نو به کودکان کار،بانوان سرپرست خانواده و کم برخوردار منطقه، اردوهای تفریحی و زیارتی بود.

شهردار منطقه ۱۷ تصریح کرد: در ادامه اجرای ویژه برنامه های استقبال از بهار، «نوزدهمین هفت سین ادبی » با حضور شاعران برجسته جنوب غرب تهران در سرای محله صبا برگزار می شود. حسن ختام ویژه برنامه های استقبال از بهار ۱۴۰۱ منطقه ۱۷ نیز برپایی محافل جشن و سرور به مناسبت  فرارسیدن ولادت باسعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) است که علاوه بر مساجد، مدارس، سرای محلات و دیگر مراکز فرهنگی سطح منطقه ۱۷، جشن های بزرگ نیمه شعبان در میدان مدافعان حرم و آستان مقدس امامزاده حسن(ع)، مسجد امام رضا(ع)و بوستان های گل ناز و صالحان برگزار می شود.

شنگی خاطرنشان کرد:در روز نیمه شعبان و با توجه به اینکه برای تمام مناطق در میدان ولیعصر تهران فضای برگزاری جشن در نظر گرفته شده، به برپایی استیج و ایستگاه صلواتی می پردازیم.

انتهای پیام/

۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 19223

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =