۲۵ پروژه فرامنطقه‌ای در دستور کار است/صرفه‌جویی در میزان مصرف آب در پی انعقاد قرارداد با وزارت نیرو

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان اینکه ۲۵ پروژه فرامنطقه ای در سطح شهرتهران در دستور کار داریم، گفت: با تاکید شهردار پایتخت سعی کرده‎‌ایم طرح‌های ایرانی-اسلامی را در این پروژه‌ها تهیه و اجرا کنیم.

به گزارش خبرنگار شهر، علی محمد مختاری در مراسم بهره برداری از فاز اول بوستان های مادر و کودک در شهر تهران- چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰- گفت: طبق دستور شهردار تهران قرار شد در ۳۵۲ محله بوستان مادر و کودک ایجاد کنیم که امروز فاز اول  تجهیز و آماده سازی این بوستان‌ها در ۲۷ بوستان‌ در سطح مناطق ۲۲ گانه به بهره برداری می رسد.

وی افزود:  در شش ماهه اول سال پیش رو سایر پارک های باقیمانده به بهره برداری می رسد. ایده شهردار تهران این است که در بستر بوستان های شهری ضمن حداکثر استفاده از ظرفیت موجود، تحکیم بنیاد خانواده و صیانت از حقوق مادران و کودکان مدنظر باشد.

مختاری ادامه داد: کار جهادی در این دوره شروع شده و شهردار تهران برنامه هایی را مطرح کرده و بر توزیع عادلانه فضای سبز تاکید کرده است. با دستور ایشان تملک لکه‌های مشجر در پهنه‌های G صورت گرفته تا سرانه ها از جمله فضای سبز در آن تامین شود.بدین ترتیب ضمن اینکه از سفرهای درون شهری کاسته می شود شهروندان به فضای سبز مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها اضافه کرد: قبل از انقلاب سرانه فضای سبز زیر یک مترمربع بوده و کل مساحت فضای سبز 4هزارو200هکتار بود اما امروز  ۵۸ هزار هکتار فضای سبز  فقط تحت پوشش شهرداری است. این به استثنای فضای سبزی است که در اختیار ارگان های دیگر است. این سرانه فضای سبز داخل شهری را از یک مترمربع به ۱۶.۴۵ و برون شهری را به ۲۶ متر افزایش داده ایم.

وی بیان کرد: ۲۵ پروژه فرامنطقه ای در سطح شهر در دستور کار داریم و با تاکید شهردار تهران سعی کرده ایم طرح های ایرانی-اسلامی را در این پروژه ها تهیه و اجرا کنیم. کار مهم دیگر صرفه جویی در میزان مصرف آب است که با قراردای که با وزارت نیرو منعقد شده باید تا افق ۱۴۱۰ حدود ۲۱۰ میلیون مترمکعب از پساب استفاده کنیم و از منابع آب زیرزمینی استفاده نکنیم.

انتهای پیام/

۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
کد خبر: 19268

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =