ساماندهی و زیباسازی محور مواصلاتی امام رضا (ع) در منطقه ۱۵

شهردار منطقه ۱۵ از ایجاد تحول در محور مواصلاتی امام رضا (ع) ورودی جنوب شرق پایتخت همزمان با نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، سید مهدی صباغ با اعلام این خبر گفت: طرح ساماندهی و تحول شریان ارتباطی فرامنطقه ای امام رضا(ع) که روزانه مسافران بی شماری به منظور ورود و خروج از پایتخت از آن عبور می کنند به لحاظ اهمیت در دستور کار مدیریت شهری جدید قرار گرفت.

شهردار منطقه گفت: در این راستا، با همت شبانه روزی معاونت های مربوطه این محور در کمترین زمان ممکن برای نوروز ۱۴۰۱ متحول شد تا مسافران سفری ایمن و روان داشته باشند.

صباغ به مجموعه اقدامات معاونت خدمات شهری و محیط زیست اشاره کرد و گفت: رنگ آمیزی ۳ دستگاه پل عابر پیاده، نصب ۲۱ المان تخم مرغ رنگی، فرفره و حاجی فیروز، شستشوی و رنگ آمیزی المانهای شهری (گاردریل، نیوجرسی) به مساحت ۱۳ هزار متر مربع، نصب ۴ هزار متر ریسه پرچمی، نصب المان ماشین ژیان گل آرایی شده،  نصب ۱۲ پایه پرچم دور برگردان غرب به غرب، شستشو و رنگ آمیزی جدول به مساحت ۱۲ هزار متر مربع، رنگ آمیزی ۵۰ پایه چراغ کنار گذر بزرگراه امام رضا(ع)، شستشوی کرکره مغازه ها به مساحت ۱۱ هزار و ۲۵۰ متر مربع و رنگ آمیزی دیواره های بزرگراه و ایستگاه های اتوبوس از جمله این برنامه ها است.                           

او در ادامه به تشریح فعالیت های خدمات شهری در طرح استقبال از بهار ۱۴۰۱ محور بزرگراه امام رضا (ع) پرداخت و گفت: پاکسازی خاک و نخاله های غیرمجاز ۲۵۰ سرویس به حجم ۳ هزار مترمکعب، لایروبی انهار روباز و روبسته به طول ۷ هزار متر، نظافت و شستشوی پل‌های عابرپیاده به طول هزار و ۳۲۰ متر و شستشوی جداول و گاردریل ها  به طول ۲۸ هزار متر از سایر فعالیت ها در این بزرگراه بوده است.

شهردار منطقه به توسعه فضای سبز تقاطع بزرگراه امام رضا (ع) و شهید نجفی رستگار اشاره کرد و افزود: ۵ هزارمترمکعب خاکریزی، ۳ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۵ هزار عدد چاله کنی، کاشت ۵۰۰ اصله نهال اقاقیا و زبان گنجشک انجام شد و فضای سبز تقاطع سه راه سیمان و خیابان ورامین به مساحت ۲ هکتار با ۷ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۴ هزار متر مربع خاکریزی توسعه یافت.

او به بهسازی و تامین روشنایی بزرگراه امام رضا(ع) پس از ۴ سال بلاتکلیفی با هدف رفع تصادفات جرحی و فوتی این محور و شریان ارتباطی اشاره کرد و گفت: در حدفاصل گردنه تنباکویی تا بازار گل امام رضا(ع) ۱۶۸ پایه چراغ برق توسط سازمان فنی و عمران شهرداری تهران نصب شد که به دلیل عدم وجود ترانس برق در خاموش مانده بود. طی پی گیری های انجام شده تکمیل ترانس ها در دستور کار سازمان است تا پس از تکمیل به اداره برق استان تهران تحویل شود.

انتهای پیام

۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 19328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =