جزئیات خدمات‌رسانی شرکت واحد اتوبوسرانی در تعطیلات نوروزی

وضعیت سرویس‌دهی اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به همراه زمان بندی در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ اعلام شد.

به گزارش خبرنگار شهر، در ایام تعطیلات نوروزی، نیروهای انسانی اتوبوسرانی در تمام شبانه روز مشغول به خدمات رسانی هستند. خطوط ۹ گانه ویژه تندرو اتوبوسرانی به صورت شبانه روزی و خطوط عادی با تمام ظرفیت و در تعدادی خطوط بر اساس تقاضای سفر مسافران تقویت خواهند شد. همچنین خطوط شبانه‌روزی ویژه تندرو اتوبوسرانی و خطوط منتهی به مراکز مهم خرید در ایام تعطیلات نوروزی تقویت شده‌اند.

ساعات فعالیت ناوگان اتوبوسرانی در ۲۵ خطی که به مقصد بازارها و مراکز مهم خرید منتهی می‌شوند یا از مقاصد مذکور عبور می‌کنند، افزایش یافته و خطوط ۹ گانه تندرویی که به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند، نیز تقویت شده‌ است.

درحال حاضر دو هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر تهران فعال هستند. هم‌اکنون، سهم ناوگان اتوبوسرانی در جابه‌جایی شهروندان تهرانی ۴ درصد است. امید است که شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با تقویت و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در سال جدید به سهم ۲۵ درصدی ناوگان اتوبوسرانی در جابه‌جایی مسافر، دست یابد.

همچنین ظرفیت حداکثری ناوگان، در قالب طرح «استقبال از بهار» در پایانه‌ها، توقفگاه‌ها، سامانه‌ها و مراکز تعمیرگاهی در حال اجراست؛ شهروندان تهرانی و مسافران نوروزی می‌توانند برای تهیه بلیت تک سفره از طریق دستگاه‌های موجود در ایستگاه‌های اتوبوسرانی استفاده کنند و نیازی به تهیه کارت بلیت شارژی ۲۰ هزار تومانی ندارند؛ البته بهتر است کسانی‌که به صورت متعدد از ناوگان اتوبوسرانی و مترو استفاده می‌کنند، به منظور کاهش و صرفه جویی در هزینه‌ها، کارت بلیت شارژی را تهیه کنند.

انتهای پیام/
  

۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 19426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =