تکمیل ابر پروژه ترمینال شرق در ۱۴۰۱/جنوب شهر تهران در آستانه تحول زیست محیطی

پروژه چند ده میلیاردی پایانه جدید شرق که طی سال‌های اخیر افتتاح نشده است بنا است تا در سال جدید کلید خورد و مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش شهر، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای ششم درباره آخرین وضعیت پایانه شرق و تعیین تکلیف این گره کور ۳۰ ساله گفت: بر اساس آخرین برآوردها بیش از ۹۰ درصد عملیات عمرانی این پایانه به پایان رسیده است. طبق پیش بینی بودجه ۱۴۰۱ بحث تکمیل قسمت های باقیمانده و رفع نواقص آن به شهرداری ماموریت داده شد که امید می رود در سال ۱۴۰۱ شاهد تکمیل این پروژه قدیمی ۳۰ ساله باشیم.

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا پایانه جدید شرق پیوست محیط زیستی و مشکلات اجتماعی دارد یا نه، اظهار کرد: پارک سرخه حصار با ۶۶۰ هکتارمساحت که کنار پایانه جدید شرق قرار دارد به مدت ۳۰ سال در اختیار شهرداری تهران گذاشته شده است تا بتوان از به وجود آمدن مشکلاتی نظیر لایه محیط زیستی و معضلات اجتماعی جلوگیری کرد.

ملاحظات زیست محیطی ترمینال شرق رعایت شده است

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای ششم افزود: پایانه جدید شرق نه تنها مشکلات زیست محیطی ایجاد نمی کند بلکه این پایانه باعث نظم دهی، انضباط و حل مشکلات شهروندان شمال ایران می شود که می خواهند به شرق کشور تردد کنند. بنابراین ملاحظات زیستی محیطی از قبل برای این محدوده مدنظر بوده است.

پرونده ترمینال جنوب بسته می شود؟

تشکری هاشمی در رابطه با این پرسش که آیا بهتر نیست که ترمینال جنوب و شرق ادغام شود و از این رهگذر، باری از دوش جنوب تهران کاسته شود، گفت: ترمینال جنوب که همواره از گذشته یکی از مسائل مطرح بوده در بخش متراکم قرار گرفته است و منجر به ایجاد مشکلات بسیاری برای شهروندن شده و به ویژه اینکه در کیفیت زندگی مردم آن منطقه تاثیر بسیار نامطلوبی گذاشته است.

او در ادامه اظهار کرد: ترمینال جنوب به دلیل موقعیت نامطلوب مکانی اش همواره ترافیک ناخواسته و آلودگی شدید هوا را در پی داشته است. به همین دلیل طی مطالعاتی که در سالهای گذشته در شهرداری تهران انجام شد، مدیران شهری به این نتیجه رسیدند که دو پایانه یکی در شرق دیگری در جنوب غرب تهران داشته باشند تا بخش بسیاری از مشکلات ترافیکی و محیط زیستی حل شود.

ترمینال جدید جنوب در محدوده خط ۳ مترو

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای ششم افزود: به همین دلیل برای ساخت ترمینال جدید جنوب محدوده خط ۳مترو پیشنهاد داده شد تا کلیه اتوبوس‌0های بین شهری به این پایانه منتقل شوند. کسانی هم که از جنوب وغرب کشور وارد تهران می شوند به انتهای پایانه خط ۳ مترو و ترمینالی که در مجاورت این خط ایجاد خواهد شد، منتقل خواهند شد.

تشکری هاشمی در پایان با اشاره به اینکه بدین ترتیب بر اساس آنچه که در نظر گرفته شد ترمینال جنوب که به شدت برای شهروندان آزاردهنده است به انتهای پایانه خط ۳منتقل می شود، گفت: اگر این پروژه اجرا شود مکان هایی مانند ترمینال میدان آزادی، ترمینال جنوب کنونی و بیهقی آزاد شده و از این رهگذر محیط های قابل توجهی برای ایجاد سرانه های رفاهی در این مکان ها و برای رفاه حال شهروندان ایجاد خواهد شد.

منبع: تهران آنلاین

//انتهای پیام

۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
کد خبر: 19534

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =